Lista wyróżnionych relacji

Francja - Vence, Saint-Paul-de-Vence

Te dwie miejscowości (Vence i Saint-Paul-de-Vence we Francji) opisane poniżej były następnym punktem mojej wycieczki.W Vence ostatnie lata swojego życia spędził Witold Gombrowicz. W miasteczku znajdziemy ślady jego obecności np. kamienicę, w której mieszkał. Pisarz spędził właśnie tu parę ostatnich lat swojego życia i jest ...

Grecja - Santorini, Kamari

Santorini to wulkaniczna wyspa na Morzu Egejskim tworząca wraz z wyspami Thirasia, Nea Kameni, Palea Kameni oraz maleńką Aspronisi mały archipelag, wchodzący w skład archipelagu Cykladów. O wulkanicznym pochodzeniu i historii wyspy można wiele przeczytać w internecie i różnych przewodnikach. Ja chcę podzielić się informacjami o tym, ...

Polska - Na pograniczu Podlasia i Mazowsza - Ciechanowiec

Od dawna bardzo lubimy zwiedzać skanseny, jak pewnie większość osób, bo są to dość fajne miejsca pozwalające poczuć i naocznie zobaczyć jak wyglądała jeszcze nie tak wcale dawno temu polska wieś; i mimo, że jeżdżąc po podlaskich bezdrożach spotykaliśmy takie prawdziwe wioski dość często i nasyciliśmy nimi oczy, ale ...

Norwegia - Tromso, Harstad i Lofoty

To było nasze Tromso i Lofoty po raz drugi, pewnie jeszcze nie ostatni... jest tam po co wracać! Wjechaliśmy do Tromso już na pewniaka, tak zupełnie ”do siebie”, do tego samego hostelu co poprzednio (zarezerwowanego wcześniej! - na 2 noce). Ten hostel, zarejestrowany w sieci międzynarodowych schronisk młodzieżowych, jest ...

Francja - Grasse, Pont du Loup

Grasse, miasteczko słynące z przemysłu perfumeryjnego położone niedaleko Nicei, zwane często francuską stolicą perfum. Tu działają po dziś dzień najstarsze wytwórnie perfum. Jedną z nich jest Galimard Parfumeur, następna to Molinard Parfumeur, a trzecia i według mnie „najpiękniej pachnąca” Fragonard Parfumeur. W ...

Polska - BIAŁYSTOK - Perła Podlasia

Do Białegostoku trafiliśmy jak zwykle na zbyt krótko. Nie zwiedzaliśmy tego miasta w typowy sposób, tylko dosłownie wpadliśmy tam na trochę w drodze do Białowieży. Ograniczyliśmy się więc tylko do spaceru po ogrodach francuskich pałacu i do spacerów wokół ścisłej strefy serca miasta.Już wjeżdżając do Białegostoku i ...

Finlandia - z Turku na północ

Etap fiński był najkrótszym z całej naszej podróży po Skandynawii 2006 - zaledwie 3 dni, a w dodatku jeden nocleg na terenie Szwecji. Jednak wydzielam go - dla porządku. Niech zdjęcia z Finlandii będą w Finlandii, a nie np. w Szwecji, czy Norwegii.Gdy przeglądałam zdjęcia z Finlandii na Travelmaniakach - choć jest ich nie za wiele, ...

Szwecja - cz.1: z południa na północ

To była już któraś z kolei nasza wyprawa do Skandynawii (jako, że bardzo lubimy tam wracać!). Oczywiście trasę tak opracowaliśmy, żeby i odwiedzić stare kąty, i zobaczyć coś nowego (choć tych zupełnie nowych miejsc w Skandynawii zostaje nam już właściwie coraz mniej...). Tym razem zdecydowaliśmy się na przeprawę promową z ...

Polska - W BIAŁOWIEŻY żubr po kniei bieży ..:)

Z pierwotnej, prastarej, przepastnej kniei, która niegdyś otulała cały kontynent od Atlantyku aż po Ural, dziś pozostał jedynie malutki jej fragmencik, to właśnie tutaj znajdziemy ostatni taki las.... prawdziwy zielony klejnot... umiejscowiony na pograniczu Białorusi - nasze zielone, narodowe płuca - Puszczę Białowieską - gdzie ...

Polska - Tatry - Giewont czerwonym szlakiem

Giewont miałam w planach już od kilku lat. Zawsze twierdziłam, że to wstyd mieszkać tak niedaleko i nie być choć raz na najsłynniejszym polskim szczycie - bo chyba mogę go tak nazywać ;).Tego dnia niby miała być ładna pogoda, ale na dojeździe do Zakopanego Tatry wcale nie wyglądały rewelacyjnie. No, ale skoro już się wybraliśmy ...