Lista wyróżnionych relacji

Grecja - Zakynthos- Vassilikos (Xigia, Navagio,Blue Caves)

Wakacje - Grecja, Zakynthos cz.I. Podróż„Trzynastego wszystko zdarzyć się może...” Nigdy nie wierzyliśmy w zabobon czarnych kotów, złowieszczych drabin i piątków, tych z trzynastką na tapecie. Niezaprzeczalnie coś jednak musi być na rzeczy. Jeszcze przed wyjściem z domu sprawdziliśmy tablicę lotów i już ...

Włochy - SYCYLIA - cz. 1: Na wschód od Cefalu

„... a szóstego dnia, BÓG zakończył swe dzieło i rad, iż udało mu się ono tak pięknie, wziął je w obie ręce i ucałował. To miejsce właśnie, co ustami dotknął, to Sycylia.”I stało się... i w końcu tu jesteśmy..... Witajcie na wyspie słońca, pięknej przyrody, historii, kultury, pysznego jedzenia i doskonałych ...

Japonia - cz.5 Osaka

Osakę, podobnie jak Kyoto, odwiedzaliśmy w dwóch odcinkach. Za pierwszym razem mieszkaliśmy w hotelu (Plaza Osaka) w ścisłym centrum miasta, więc i zwiedzaliśmy głównie to, co blisko centrum. Przede wszystkim:Umeda Sky Building - wieżowiec (173 m wysokości) przy głównym dworcu Osaki, zbudowany w 1993 roku;Zamek - nazywany złotym lub ...

Stany Zjednoczone - Alaska: Juneau - Skagway

Kolejne dwa dni rejsu wzdłuż pd-wsch. wybrzeży Alaski znów wypełnione były ciekawymi wrażeniami. Dotarliśmy do stolicy stanu - Juneau. Nie jest to ani największe miasto, ani nawet jedno z największych na Alasce (wraz z rozległym terenem otaczającym, miasto liczy sobie niewiele ponad 30 tys. mieszkańców), jednak właśnie Juneau ...

Egipt - objazd cz. I

Wylot z Pyrzowic w środku nocy, więc w Hurghadzie jesteśmy rankiem i cały dzień do dyspozycji. Za chwilę jesteśmy w hotelu i odsypiamy podróż, a potem ruszamy na rozpoznanie.Zaglądamy do miejscowych biurek turystycznych pytając o wycieczkę do monastyrów Pawła i Antoniego i porażka. Zawsze na początku jest OK, ale potem już gorzej ...

Japonia - cz.4 z Kurashiki po Awaji

Kolejny etap naszej podróży po Japonii stanowił w największym stopniu „podróż w nieznane”. Wcześniej odwiedzane miejsca, choć na żywo zobaczyliśmy po raz pierwszy w życiu, znaliśmy już dość dobrze ze zdjęć, z przewodników, filmów, itp. Któż nie słyszał o Tokio, czy Hiroshimie? A nazwy takie jak Kyoto, Nara, czy ...

Japonia - cz.3 Miyajima - Hiroshima

Ten odcinek podróży osobiście był przeze mnie najbardziej wyczekiwany. Sylwetka czerwonej bramy, wyrastającej gdzieś na wodzie, z dala od brzegu, gdzie stoi pomarańczowa świątynia... to najbardziej utrwalony w moich wyobrażeniach obrazek japoński, z widzianych do tej pory zdjęć od ludzi, którzy tam byli, czy też fotografii w ...

Japonia - cz.2 Atami - Kyoto - Nara

Wczoraj było tak pięknie, na dziś znowu zapowiadał się wspaniały dzień - pod względem programu - Park Narodowy Góry Fuji. To nie tylko najwyższy szczyt Japonii (3776 m npm), ale jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli tego kraju i jednocześnie święta góra Japończyków. Co nam życie przyniosło? Ulewny, zimny poranek. ...

Polska - Podbeskidzie

W tym roku nie było tradycyjnego długiego weekendu. Krótka rodzinna majówka z odwiedzeniem znanych miejscowości Podbeskidzia w których wszyscy kiedyś już tam byli; dla przypomnienia i zobaczenia zmian od ostatniej wizyty.Odwiedzamy więc kolejno Suchą Beskidzką oglądając zamek, który niektórzy pamiętają w wersji nieodnowionej i ...

Japonia - cz.1 Tokyo - Kamakura

A więc zaczyna się. Wyruszamy do Japonii. Godzina wylotu z Warszawy jest tak komfortowa (14.30), że nie musimy wyjeżdżać z domu o dzień wcześniej i nocować w jakimś hotelu na Okęciu, lecz i bez tego podróż zajmuje sporo czasu. Pierwszy odcinek lotu - do Dubaju - 5,5 godziny; tu przesuwamy zegarki o 2 h i z godz. 20-tej robi nam się ...