Lista wyróżnionych relacji

Iran -

Iran cz.1 Witamy w krainie Tumanów.Przedstawiamy część pierwszą naszej relacji z podróży do Iranu w 2012 roku.Na wstępie małe wyjaśnienie, walutą Iranu jest Rial, jednak waluta ta jest dosyć niewygodna w przeliczaniu, tak wiec Irańczycy zamiast riala powszechnie stosują jego dziesięciokrotne uproszczenie nazywane tumanem, lub ...

Tajlandia - Parki Narodowe Doi Suthep-Pu i Doi Inthanon.

Wielką atrakcją Chiang Mai są znajdujące się nieopodal Parki Narodowe: Doi Suthep-Pu oraz Doi Inthanon.Park Narodowy Doi Suthep-Pui nosi nazwę góry, na której się znajduje - Doi Suthep. To ta sama góra, na której stokach wybudowano słynną świątynię Wat Phra That Doi Suthep, z której zdjęcia i opis zamieściłem w oddzielnej ...

Norwegia -

Jak to zwykle bywa, wyruszyliśmy z domu końcem tygodnia, w sobotę. I dojechaliśmy na nocleg do motelu przed granicą polsko-niemiecką. Drugiego dnia przejazd tranzytem przez Niemcy do Danii. Na umówionym parkingu przy obwodnicy Berlina spotkaliśmy się z przyjaciółmi z Poznania i dalej już jechaliśmy we czwórkę, na dwa auta.Pierwszy ...

Polska - Wisła - sylwester z prezydentem

Sylwester w rodzinnym gronie spędzony w Wiśle. Nie, nie, broń Boże, nie mamy w rodzinie prezydenta i trochę przesady w tytule umieściłem; po prostu prezydent też witał Nowy Rok w Wiśle - w zameczku prezydenckim. My zaś w wynajętym domku w Wiśle Jaworniku. Podczas objazdu dotarliśmy i my pod ten „zameczek”, a tu dokładne ...

Egipt - objazd cz. II

Rejs Nilem zakończony. Ta część objazdówki z Rainbow dotyczyć będzie Asuanu, Kairu i Hurghady po objeździe. Zwiedzanie Asuanu zaczynamy tamami. Przejazd przez starą, angielską tamę, na której zakaz foto. Zaraz przy wjeździe transporter z ckm-em, więc na potencjalnych fotografów (w tej liczbie i ja) pada blady strach i nikt nie ...

Tajlandia - Chiang Mai - miasto tysiąca świątyń

To była nasza siódma podróż do Tajlandii ale pierwszy raz pojechaliśmy do miejsca położonego daleko od morza. I był to strzał w dziesiątkę - Polnocna Tajlandia, Chiang Mai i Chiang Rai to przepiękna kraina, jakże inna od znanych i popularnych tajskich wysp. Pierwszym naszym przystankiem było Chiang Mai.Najtrudniejszym zadaniem ...

Norwegia - cz. południowo-zachodnia

Po wyprawie Maluchem na Nordkapp w 93 roku - to była nasza druga podróż do Norwegii. Teraz zaplanowaliśmy południowo-zachodnie rejony kraju Wikingów. W sobotę rano wyjechaliśmy do granicy polsko-niemieckiej, zatrzymując się na nocleg jeszcze po polskiej stronie, w Cybince, 470 km od domu. Niedziela to przejazd przez Niemcy do Rostocka, ...

Australia - Sydney

Sydney stanowiło kulminacyjny punkt naszej podróży po Australii. Tu spędziliśmy tydzień czasu. Czy to długo? Hm, powiem, że na pewno lepiej niż 2 czy 3 dni. W zasadzie nam wystarczyło. Daliśmy radę sporo zobaczyć, na spokojnie, własnym tempem, bez jakiegoś stresującego pośpiechu. Ale wydaje mi się, że mając jeszcze jeden ...

Włochy - Wenecja

Wenecja była ostatnim zwiedzanym miejscem mojej tegorocznej wycieczki do Włoch. Spędziłam tu z córką 9 godzin. Miałyśmy piękną pogodę (nawet za gorącą) jednak przed naszym odjazdem widziałyśmy, jak nadchodzi przypływ i Plac św. Marka powoli zamienia się w basen. Zacznę jednak od początku. By dostać się do głównych atrakcji ...

Kanada - Wyspa Franklin Island, Ontario

BIWAKOWANIE I PŁYWANIE NA KANU NA WYSPIE FRANKLIN ISLAND, ONTARIO, CZERWIEC 2015.

W 2014 r. po raz pierwszy wybraliśmy się na wyspę Franklin Island na zatoce Georgian Bay, na północ od miasta Parry Sound. Wyspa ta jest własnością Korony (‘crown land’-domena królewska) i niewymagane są żadne pozwolenia czy też opłaty ...