Lista wyróżnionych relacji

Kanada - Temagami, Ontario

TEMAGAMI, ONTARIO: BIWAKOWANIE W PARKU FINLAYSON POINT PROVINCIAL PARK I PŁYWANIE NA KANU NA JEZIORZE LADY EVELYN LAKE-SIERPIEŃ 2014 ROKU.Podczas naszej ostatniej wycieczki do okolic Temagami (w 2012 r.) byliśmy oczarowanie jej pięknem i nieokiełzaną przyrodą-i przyrzekliśmy sobie ją ponownie odwiedzić. Wprawdzie pływaliśmy na jeziorze ...

Kanada - Bayfield Inlet, Ontario

BIWAKOWANIE NA PRZEPIĘKNEJ RZECE KOŁO BAYFIELD INLET, ONTARIO, BLISKO PRZEJŚCIA DLA NIEDŹWIEDZI-LIPIEC-SIERPIEŃ 2014 ROKU.Muszę przyznać, że nie jest łatwo nam znaleźć nowe miejsca stosunkowo blisko Toronto, do których moglibyśmy pojechać samochodem na biwak i bezpiecznie popływać na kanu, nie wymagających portażu. Po rozmowach z ...

Kanada - Snug Harbour, Ontario

FRANKLIN ISLAND, ONTARIO, LIPIEC 13-19, 2014.Dziesięć dni temu (w lipcu 2014 r.), gdy powracaliśmy z wycieczki do parku Killarney Provincial Park, zatrzymaliśmy się blisko osady Pointe au Barril w marinie Payne Marina na zatoce Georgian Bay i nawiązaliśmy rozmowę z parą małżeńską (Rob Harris z żoną), którzy byli na łodzi i ...

Kanada - Port Buwell, Ontario

W PARKU PORT BURWELL PROVINCIAL PARK, MAJ 2014 ROKU.W końcu maja 2013 roku wybraliśmy się na cztery noce do parku Algonquin, mając nadzieję wypocząć wśród ontaryjskiej dziczy i zrobić kilkaset zdjęć łosiom, które w tym czasie włóczą się w dużych ilościach po parku. Nie wzięliśmy jednak pod uwagę jednej rzeczy: małych ...

Kuba - Cayo Largo

TYDZIEŃ W HOTELU SOL PELICANO NA WYPIE CAYO LAGO NA KUBIE W STYCZNIU 2014 ROKUKuba jest oczywiście (dużą) wyspą-być może za dużą dla nas... dlatego chcieliśmy spróbować czegoś mniejszego i przytulniejszego. Po kilku godzinach zbierania informacji na Internecie, podjęliśmy decyzję odwiedzenia Cayo Largo del Sur, wyspy położonej ...

Australia - Melbourne i okolica

Po tygodniowym pobycie w Adelajdzie i okolicy wyruszyliśmy w dalszą podróż po Australii. Do Melbourne wybraliśmy pociąg na środek lokomocji. Przejazd był wygodny, jednak widoki za oknami - dość monotonne, trochę nas rozczarowały. No cóż, nie wszędzie i nie zawsze musi być ekscytująco. W pociągu spędziliśmy dokładnie cały ...

Australia - Canberra

Canberra - stolica Australii - stanowiła krótki, jednodniowy postój na trasie naszego przejazdu z Melbourne do Sydney. Miasto jest tak kameralne, że ten 1 dzień zupełnie nam wystarczył, by poczuć jego klimat i zobaczyć najważniejsze miejsca.Poznajemy różne środki komunikacji publicznej w Australii. Do Canberry przyjechaliśmy nocnym ...

Grecja - Kreta, Kato Daratso

Pierwszy raz wraz z mężem odwiedziłam Kretę w 2005 roku. Wtedy nocowaliśmy w okolicy Heraklionu i zwiedzaliśmy środkową i wschodnią oraz częściowo południową część tej wyspy na własną rękę, a z wycieczką wykupioną u rezydenta odwiedziliśmy wąwóz Samaria. Wyjechaliśmy wówczas z lekkim niedosytem, ponieważ - mimo ...

Austria - Pitztal

Decyzja odnośnie tego wyjazdu zapadła z mojej strony we wrześniu, gdy tylko ukazał się zimowy katalog mojego ulubionego biura - na wyjazdy narciarskie - Sport Centrum z Bielska. Zachwycił mnie punkt docelowy - lodowiec Pitztal - w południowo-zachodniej części Tyrolu, blisko granicy Austrii z Włochami i Szwajcarią, a także termin: od ...

Szwecja - cz.2: z północy na południe

Przejazd od najdalszej północy, najpierw przez malownicze tereny parku narodowego Abisko do Kiruny, a potem środkiem Szwecji, aż po samo południe, do Karlskrony - na powrotny prom do PL...Kolejne dni ostatniego tygodnia naszej podróży po Skandynawii Anno Domini 2006 wyglądały tak:Lofoty - Abisko - Kiruna: 467 km (nocleg w hostelu)Kiruna - ...