Lista wyróżnionych relacji

Francja - Zamek Fontainebleau

Zamek Fontainebleau - druga rezydencja władców Francji.Miasteczko z zamkiem Fontainebleau znajduje się 80 km od Paryża. Samochodem można tam dojechać w niecałą godzinę. Żeby zwiedzić zamek, ogrody i otaczający posesję las, trzeba poświęcić cały dzienń Ja ten zamek zwiedziłam dwukrotnie przy różnych okazjach i polecam osobom ...

Polska - Skansen pociągów w Chabówce

Chabówka - Skansen Pociągów.„Stoi na stacji lokomotywa, ciężka, ogromna i pot z niej spływa...i tak dalej, i tak dalej...”No to jadę busem z Krakowa. Kierunek Rabka Zdrój, z wysiadka w Chabówce. A tam kieruje się do taboru kolejowego w Chabówce, który mieści się zaraz przy Zakopiance. Właściwie to go widać jak się ...

Włochy - Turyn

Turyn, Torino - Witaj Bella Italia!!!Jedno przypadkowe rzucenie okiem na fejsa, gdzie trafiłam na ogłoszenie: Dwudniowa wycieczka do Turynu na wystawienie Całunu Turynskiego. Zapraszamy. Chwila koncentracji i intensywnego myślenia: jechać, nie jechać, jak z pracą? Ciekawość i chęć do podróży wzięły górę... Z pracą jakoś ...

Bułgaria - Bułgaria - Od gór do morza / część I

W Bułgarii na pewno było wielu z Travelmaniaków. Ja też byłam w tym kraju kilka lat temu. Kojarzył mi się do tej pory przede wszystkim z plażami, słońcem, relaksem... W tym roku postanowiłam poznać Bułgarię od innej strony. Kraj ten ma wiele bardzo ciekawych miejsc, niesamowitą historię, wspaniałe jedzenie... Ale od ...

Francja - Cannes

W czasie pobytu na Lazurowym Wybrzeżu mieszkałam na obrzeżach miejscowości Mouans-Sartoux. W letnie weekendy w centrum tego miasteczka na każdym placu odbywają się imprezy.Następnym moim celem podróży było najsławniejsze miasto Riwiery Francuskiej - Cannes. Od czasów średniowiecza aż do początku XIX wieku Cannes było małą ...

Armenia - Erywań

Na trasie dojazdu do Erywania czekały nas - jak tego już doświadczyliśmy w południowej części Armenii - piękne krajobrazy. Zatrzymaliśmy się na chwilę w punkcie, z którego można było zobaczyć 4 kraje: Armenię, Turcję, Iran i Azerbejdżan. Gdzieś w oddali zamajaczył nawet przez chmury szczyt Araratu (i Małego, i Dużego), który ...

Monako - Monako

Z Acqui Terme we Włoszech ruszyliśmy autostradą A8 w stronę Francji. Naszym głównym celem tego dnia było jedno z miast-państw Księstwo Monako. Rodowici mieszkańcy Księstwa, to Monegaskowie. Nazywa się ich elitą elit, czyli ludzie zamieszkujący Monako od pokoleń, najczęściej spowinowaceni z rodziną panującą. Państwo nie ...

Włochy - Sella Nevea, Mediolan, Acqui Terme

Wyjazd z Mazur do Sella Nevea we Włoszech. Podróż trwała od godz. 3.00 rano-22.00, w tym kilka przystanków nie tylko zaplanowanych. Były dwa przystanki zafundowane przez mundurowych jeden jak zwykle (tam często łapią) koło Częstochowy, a drugi w Rudzie Śląskiej. To, to pestka, ale niedaleko czeskiej miejscowości Mikulov na postoju ...

Włochy - WYSPY LIPARYJSKIE: z wizytą u Boga Eola

Cały jeden dzień z naszego i tak zbyt krótkiego pobytu na Sycylii przeznaczyliśmy na znajdujący się po sąsiedzku wulkaniczny archipelag Wysp o dwóch nazwach, bowiem Wyspy te nazywane są Liparyjskimi i jednocześnie Eolskimi - znanych jako - wietrzna siedziba mitologicznego boga wiatru Eola, ale to mityczny król Lipar gościł u siebie ...

Turcja - Licja w Krainie Czarów z Rainbow Tours

Kraina Czarów? To może być tylko Turcja! A Licja to jedna z krain geograficzno-historycznych Turcji, znajdująca się pomiędzy Morzem Środziemnym a górami Taurus oraz Bey. W Turcji byłam już pięć lat temu z biurem Rainbow Tours na wycieczce „Smak Orientu”. Było wspaniale i wiedziałam, że do Turcji jeszcze kiedyś ...