Chorwacja - Istria - Pula, Rovinj, Riwiera Kwarneńska i Rjeka - relacja z wakacji

Zdjecie - Chorwacja - Istria - Pula, Rovinj, Riwiera Kwarneńska i Rjeka

Przeglądając zdjęcia innych Travelmaniaków oraz naszych znajomych z wyjazdu do Chorwacji, chcieliśmy sami przekonać się czy rzeczywiście ten kraj jest taki piękny. Nie zdecydowaliśmy się na zorganizowaną wycieczkę, ponieważ żadna z ofert nie obejmowała wszystkiego co chcieliśmy zobaczyć. Im więcej czytaliśmy, poznawaliśmy opisy ciekawych miejsc, tym więcej posiadaliśmy informacji o tym kraju. Wielu wyruszyło tam samochodem więc i my postanowiliśmy wybrać się na taką wyprawę. Kupiliśmy przewodniki Pascala, zabraliśmy namiot i wyruszyliśmy. Ktoś nawet zamieścił na jakimś forum informacje dotyczące rzeczy, które należy zabrać z sobą pod namiot - taki niezbędnik. Nam się przydał baaaardzo i ułatwił życie podczas pobytu w Chorwacji.

Po drodze mieliśmy nocleg i Wiedniu, zatrzymaliśmy się tam aby też odwiedzić to piękne miasto.

Po przekroczeniu granicy z Chorwacją kierowaliśmy się w stronę Rjeki, planowaliśmy zatrzymać się w jej okolicy. Nie mieliśmy zarezerwowanego żadnego noclegu. Ok. 15 km od Rjeki zatrzymaliśmy się w Medveji na Kempingu. Był to strzał w dziesiątkę - kemping był duży, bardzo dobrze zorganizowany i dużym zapleczem sanitarnym ( toalety i łazienki były czyste, oddzielne miejsca do prania i mycia naczyń), ceny niewygórowane (opłaty za dwie osoby, namiot, samochód oraz elektryczność i opłaty klimatyczne wyniosły 560 kn czyli 390 zł za cztery noce). Zostaliśmy tu na cztery noce, stąd mieliśmy świetną bazę wypadową do Puli, Rovinj, Rjeki. Poznaliśmy ciekawe miejsca na Riwierze Kwarneńskiej (Lovran, Madweja, Opatija).

PULA - jest jednocześnie ośrodkiem turystycznym, przemysłowym i dużym centrum komunikacyjnym, prawdopodobnie najstarsze miasto na chorwackim wybrzeżu Adriatyku. Symbolem tego miasta jest świetnie zachowany rzymski amfiteatr z I wieku n.e. Najważniejszym placem przebudowanego przez Rzymian miasta - centrum religijnym i administracyjnym było Forum. Również obecnie przy forum rezydują władze miasta, na placu działają kawiarnie, restauracje, organizowane są koncerty. Do głównych zabytków zalicza się: Świątynię Augusta, ratusz z 1296 r., katedra z XVi XVI w., Łuk Sergiusza - wybudowany w latach 27-29 p.n.e., Zabytkowe bramy.

ROVINJ - stare, urokliwe miasto najciekawiej prezentuje się od strony morza - wybudowane tuż nad wodą domy sprawiają wrażenie, jakby wyrastały wprost z niej. Ma przepiękną promenadę przy porcie, przy której znajduje się wiele kafejek i restauracji. Na wzgórzu nad starówką króluje olbrzymi kościół św. Eufemii. Na uliczkach artyści wystawiają swoje prace. Klimat tego miejsca jest niesamowity.

RJEKA - jest trzecim pod względem wielkości miastem w Chorwacji (po Zagrzebiu i Splicie). Ma największy port w kraju. Na wznoszącym się nad Rjeką wzgórzu Trsat stoi zamek Frankopanów oraz klasztor i kościół Franciszkanów z cudownym obrazem Matki Boskiej. Tonące w zieleni wzniesienie jest popularnym miejscem wypoczynku i dobrym punktem widokowym.

OPATJA, LOVRAN, MEDVEJA - miejscowości nadmorskie, z plażami kamienistymi i krystalicznie czysta wodą. Typowe kurorty z wieloma sklepami, stoiskami z pamiątkami, kawiarniami, hotelami. Najbardziej spokojna z nich to Medveja, najmniej tu turystów i hoteli. Dla tych, którzy chcą wypocząć to idealne miejsce.

Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji w Chorwacji:

Pula - symbolem miasta jest świetnie zachowany rzymski amfiteatr.

Rovinj - dla nas to najładniejsze miasto w Chorwacji z przepiękną starówką na półwyspie.

Rjeka i wzgórze Trsat.

Medveja, Opatija, Lovran - miejscowości na Riwierze Kwarneńskiej.

Jadąc do Chorwacji wybraliśmy wariant podróży - przez Czechy, Austrię, Słowenię: Z Cieszyna przez Ołomuniec, Brno, Wiedeń, Graz, Maribor do przejścia słoweńsko - chorwackiego w Gruskovje.

W Chorwacji nie ma winietek ale są płatne autostrady i niektóre tunele.

Jadąc autostradami w Austrii i Czechach trzeba mieć winietki - my kupiliśmy je w Cieszynie przy przejściu granicznym - winietka czeska 7 dniowa - 48 zł, winietka austriacka 7 dniowa - 48zł.

Należy pamiętać aby do namiotu zabrać nie tylko szpilki ale też gwoździe, gdyż teren jest kamienisty i bez gwoździ nie da rady rozbić namiotu. Na różnych kempingach są też różne końcówki elektryczne - takie jakie stosuje się u nas ze zwykłymi wtyczkami a także z dużymi okrągłymi wtyczkami standardu europejskiego.