Lista wyróżnionych relacji

Tajlandia - Krabi - Wyspy Hong, Daeng, Lading i Pakbia

Krabi słynie, przede wszystkim, z pięknych wysp Morza Andamańskiego. Po kilku dniach „lądowego” zwiedzania prowincji Krabi, przygodzie ze słoniami, spacerach po dżungli, wizycie w Tiger Cave Temple i Krabi Town (opisze je oddzielnie), wykupiliśmy kolejną całodniową wycieczkę morską - „Hong Islands” ...

Norwegia - Preikestolen

Preikestolen było kolejnym marzeniem po lodowcu Jostedasbreen. Pierwszy raz wybraliśmy się na popularna półkę skalną w 2011 roku. Był to maj i pogoda w tamtym regionie jest bardzo zmienna. Często padają deszcze i 17 maja padało bardzo. Padało już od kilku dni ale my nie poddawaliśmy się i z nadzieja na lepszą pogodę wyruszyliśmy ...

Polska - Żelazowa Wola jesienią...

Zapewne byliście już kiedyś w Żelazowej Woli; niektórzy jeden raz, inni wielokrotnie, a Ci, co dotąd nie mieli okazji tu przyjechać, to z pewnością słyszeli o miejscu narodzin naszego największego lub z pewnością najbardziej znanego kompozytora, ponieważ wiedza na temat miejsca narodzin Fryderyka Chopina była nam wkładana do głów ...

Polska - Pętla Żuławska

W tym roku urlop i prawie każdy weekend spędziliśmy wraz ze znajomymi na wodzie. W ten sposób odpoczęliśmy od miejskiego zgiełku. Zapraszam do odwiedzenia jednej z wypraw po Małej Pętli Żuławskiej. Jest znacznie krótsza od Wielkiej Pętli Żuławskiej - polecana na weekendowy wypad. Nie będę opisywać co robiliśmy krok po kroku. ...

Stany Zjednoczone - Alaska

Zanim uporządkuję cały materiał zdjęciowy z Alaski i opiszę kolejne etapy naszej wyprawy (a było tego, a było...) najpierw krótka, acz kompleksowa „zajawka” - wprowadzenie.No więc spełniło się! Ostatnie z długiej listy naszych największych marzeń podróżniczych. Alaska zdobyta :) w lipcu 2014 roku. Robiliśmy od ...

Norwegia - Jostedalsbreen

Jostedalsbreen to największy lodowiec w kontynentalnej Europie. Leży w południowo-zachodniej części Norwegii. Ogólna powierzchnia lodowca wynosi 487 km kwadratowych.Moja/nasza wyprawa na lodowiec Jostedalsbreen była bardzo spontaniczna. W czwartek podjęliśmy decyzje, że dnia następnego po pracy wyruszamy. Pogoda nie była za ciekawa. ...

Tajlandia - Krabi - słoniowa farma i dżunglowe atrakcje

Do Krabi, uważanej za najpiękniejszą prowincję Tajlandii, planowaliśmy wybrać się już dawno...ale zawsze było nam nie po drodze. Dojazd do Krabi z Antypodów był dosyć utrudniony. Trzeba by było lecieć na Phuket, a stamtąd jechać ponad 4 godziny autobusem. Obecnie na Krabi działa międzynarodowe lotnisko, przyjmujące m. in. ...

Tajlandia - Krabi - Rai Leh, Koh Poda, Koh Tup itd.

Po wielu kłopotach ze zorganizowaniem wspólnego urlopu udało nam się, w końcu, wrócić kolejny raz do ukochanej Tajlandii i spełnić kolejne turystyczne marzenie - Krabi. Będąc trzykrotnie na Phuket odwiedzaliśmy malownicze wyspy na Morzu Andamańskim należące do Prowincji Krabi. Teraz, po raz pierwszy postawiliśmy stopy na części ...

Aruba - ORANJESTAD

Aruba to był nasz drugi etap pobytu na Antylach Holenedskich - nazywanych też Antylami Małymi.Pierwszy etap to Curacao - opisze w innej relacji.Lot na Arubę z Curacao liniami miejscowymi - Insel Air kupiony kilka miesięcy przed podróżą w promocji - około 400 zł za dwie osoby w dwie strony. Na Arubę lecimy małą popierdułką - 30 osób ...

Iran - Teheran

Wielkie (o powierzchni ok. 650 km2), rozległe i urbanistycznie dość chaotyczne miasto - stolicą wielkiego kraju... Teheran leży na średniej wysokości około 1500 metrów nad poziomem morza, w górach Alborz. Tę wysokość podaję: „około” - ponieważ są dzielnice zlokalizowane nieco niżej, jak i znacznie wyżej. Nawet - w ...