Lista wyróżnionych relacji

Malediwy - Omadhoo

Oddalona od lotniska w Małe o około 77 km, położona w Południowym Atolu Ari urocza wyspa Omadhoo. Polecam to miejsce szczególnie tym, którzy kochają snurkowanie, nurkowanie i łowienie ryb.Na tej uroczej 3-kilometrowej wyspie znajduje się tylko jeden guesthouse Kuri Inn, jeden duży apartament dla rodziny Coral View Inn oraz nowa mała ...

Rumunia - Zamek Bran i Zamek Peles

W trakcie wycieczki po Rumunii mieliśmy okazję zobaczyć dwa zamki - Bran i Peles. Oba piękne, ale jakże różne.Zamek Bran znajdujący się w niedalekiej odległości od Braszowa jest zdecydowanie skromniejszy, prostszy choć chyba bardziej majestatyczny. Położony pośród lasów, na skałach z wapienia posiada liczne baszty i wieżyczki i ...

Hiszpania - objazd cz. IV

Przy drodze z Granady do Toledo, już na terenach La Manchy mijamy zamek i ustawiony szereg wiatraków; nie wiadomo w hołdzie bohaterowi narodowemu Cervantesowi czy może z myślą o turystach. Nieistotne, i tak fajnie to wygląda, a wszyscy pstrykają przez okno.Dojeżdżamy do Toledo i widok miasta za rzeką na skale, jak z renesansowego obrazu ...

Hiszpania - Gran Canaria

Na Gran Canarię, czyli „kontynent w miniaturze” wybraliśmy się z mężem w marcu, kiedy pogoda jest już w miarę stabilna. To był strzał w dziesiątkę, 12 słonecznych dni i temperatury sięgające 25°C w cieniu.Mieszkaliśmy w ośrodku turystycznym Playa Del Ingles, ale to było jedynie miejsce noclegu, ponieważ nasz urlop ...

Kanada - cz.0 - Wstęp

Część kanadyjska - od Calgary po Vancouver, czyli szlakiem po śladach zimowych olimpiad i parkach Narodowych prowincji Alberta oraz Kolumbia Brytyjska - stanowiła pierwszy etap naszej wyprawy wakacyjnej ’2014. Był to wyjazd zorganizowany, grupa liczyła 18 uczestników i tworzyła świetną atmosferę.Wyjazd do zachodniej Kanady ...

Kanada - cz.1: Calgary - Banff

Podróż po zachodniej Kanadzie rozpoczynamy od Calgary. Już na lotnisku miłe powitanie - przez licznie obecnych tu wolontariuszy (w różnym wieku, często są to emeryci) w miejscowych strojach galowych: biała koszula, czarne spodnie, czerwony bezrękawnik, a na głowie (obowiązkowo!) biały kowbojski kapelusz. Na terenie terminalu ...

Grecja - Wyspa Skiathos

Tym razem nie będę się zbytnio rozpisywać, gdyż intensywne pierwsze pół roku wymusiło na mojej słabej woli podróż łamiącą moje wszelkie, niepisane zasady podróżowania - z biurem, w sezonie, w miejsce, gdzie oprócz plażowania nie ma gdzie połazić, poodkrywać, a jak nawet jest, to temperatury i wilgotność (dużo lasów) ...

Hiszpania - objazd, część III

Trzecią część objazdówki po Hiszpanii ograniczę do Andaluzji i mauretańskich śladów - zbytnio rozrosła się już zdjęciowo, a do końca jeszcze kilka pięknych miejsc. W Andaluzji byliśmy już przed laty, a teraz powrót do wspomnień i pięknej, misternie zdobionej architektury Maurów.Zaczynamy od Sewilli i Kordoby, potem Granada. Po ...

Malediwy - Vilamendhoo i Reethi

Pomysł wakacji na Malediwach powstał w czasie naszego zeszłorocznego pobytu na Bali. Było to marzenie mojej dziewczyny, do tego doszły namowy jej koleżanki, która pracuje w biurze podróży i przez kilka lat organizowała wczasy i wyjazdy poślubne właśnie na Malediwach. Ona pomogła nam zarezerwować przeloty i hotele na miejscu ...

Rumunia - Curtea de Arges - Zamek Poienari

Ponieważ wycieczka nosiła nazwę „Szlakiem hrabiego Drakuli” trafiliśmy w miejsce wyjątkowe, historycznie związane z postacią Wlada Palownika- zamek Poienari położony w dolinie uformowanej przez rzekę Ardżesz, w pobliżu Gór Fogarskich. Leży na trudno dostępnym zboczu co stanowiło świetną formę obrony zamku. Twierdza ...