Lista wyróżnionych relacji

Tajlandia - Ao Nang

Krabi, prowincja Tajlandii położona nad Morzem Andamańskim i otoczona tropikalna dżunglą, to jedno z najpiękniejszych miejsc Krainy Uśmiechu. Krabi słynie ze swych bajecznych wysp i malowniczych plaż, na których złote piaski konkurują z bujną zielenią lasów i potęgą strzelistych wapiennych skał. Również na ladzie można ...

Peru - Machu Picchu

Magiczne Machu Picchu... To jedno z tych miejsc, które od lat było w czołówce naszych największych marzeń podróżniczych. I oto spełnia się :) A jednak na drodze do pełni szczęścia wyrastają nieoczekiwane przeszkody.Pobudkę mamy wczesnym rankiem (5.30). Oprócz budzika słychać jakiś dziwny szum, który nie ustaje nawet po ...

Egipt - cz. 1 - Dolina Nilu

Muszę powiedzieć, że ta dwutygodniowa zima z Rainbow Tours udała się nadzwyczajnie! Pozwólcie, że uprzedzę od razu pytania dociekliwych, żeby pewne kwestie już na wstępie mieć z głowy i potem do nich nie wracać: owszem, w hotelach 3* był syf... Karaluch wielki jak Sfinks biegał pod ścianami, zimna woda się nie odkręcała, ...

Kenia -

KENIA - POWITANIE Z AFRYKĄ.Tak naprawdę Afrykę powitałam wiele lat temu- zwiedzając Egipt, potem Tunezję. Jednak była to Afryka arabska- bez tych specyficznych „klimatów” jakie możemy napotkać na Czarnym Lądzie- w Kenii. Ten magiczny zakątek urzeka nas Europejczyków niczym nieskażoną, dziewiczą naturą, która dyktuje ...

Curacao - Willemstad

Curacao stało się moim marzeniem po przeczytaniu kilku relacji na forach. Wpadłam na pomysł, że fajnie będzie jak połączymy Curacao z Arubą i Bonaire - będziemy mieć wtedy zrobione wszystkie trzy wyspy ABC.Nie mogliśmy jednak zgrać w całości większej ilości dni urlopu więc odpuściliśmy najmniej atrakcyjną dla nas wyspę - ...

Polska - Jura - Kroczyce

Rodzinny Sylwester (w sumie 6 dni) spędzony na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej gmina Kroczyce. Zajeżdżamy tu w poniedziałek wieczorem i cały, piętrowy dom do dyspozycji. Obok mieszka przemiła gospodyni. My ze Śląska znamy Jurę z licznych rajdów, ale ostrzeszowska część rodziny już nie tak dobrze więc atrakcji dla nich nie ...

Stany Zjednoczone - Alaska - Ketchikan

Nasza przygoda z Alaską w 2014 roku zaczęła się ... w Kanadzie. Zanim weszliśmy na statek w Vancouver, w terminalu portowym odbyliśmy procedurę przekraczania granicy z Kanady do USA. Po wszystkich formalnościach rozpoczął się nasz pierwszy rejs statkiem wycieczkowym. Choć mamy już za sobą wiele dni i nocy spędzonych w podróżach ...

Tunezja, Djerba -

W lipcu 2012 roku wraz z siostrą postanowiłam wreszcie „odsapnąć” czyli wybrać wypoczynek na plaży, a nie jak zwykle zwiedzanie. Wybrałam Djerbę - wyspę, gdyż Tunezję już zwiedzałam wcześniej ( przynajmniej te miejsca, które są warte uwagi). Djerba nie jest dużą wyspą, można ją tak naprawdę zwiedzać na własną ...

Izrael - Eljat

Granicę Izraela przekraczaliśmy w jednym z najbardziej strzeżonych, a jednocześnie niebezpiecznych miejsc na świecie. W Eljacie. Jest to wąski przesmyk między górami, a Zatoką Akaba (Morze Czerwone). Przechodząc przez kilkusetmetrową strefę zdemilitaryzowaną, oddzielającą posterunki egipskie od izraelskich, w oczy rzucają się ...

Polska - Tarnowskie Góry

Podróż może nie z tych najważniejszych i najdalszych; wypad rodzinny odwlekany w czasie, który miał się odbyć we wrześniu w czasie trwania „Dni Gwarków”, a doszedł do skutku w grudniu.Śląsk górnictwem stoi od najdawniejszych czasów, a Tarnowskie Góry jako miasto narodziły się dzięki kopalnictwu kruszcowemu rud ...