Lista wyróżnionych relacji

Bośnia i Hercegowina - Sarajevo, Jajce, Travnik i inne

Będąc w Bośni i Hercegowinie nie mogliśmy pominąć stolicy kraju - Sarajewa. Niegdyś było to wielokulturowe miasto z ludźmi żyjącymi w pokoju mimo wyznawanych religii, odmiennych obyczajów i tradycji. Niestety lata niedawnej wojny zmieniły wszystko.W obecnym Sarajewie również żyją ludzie różnych narodowości. Niestety już nie ...

Kuba - Santa Lucia i Camaguey

DWA TYGODNIE NA KUBIE W HOTELU CLUB AMIGO CARACOL W SANTA LUCIA I WYCIECZKA DO MIASTA CAMAGÜEY, 22 LISTOPDA-06 GRUDNIA 2013 ROKU

Nigdy do tej pory nie udało się nam odwiedzić żadnego ośrodka w miasteczku Santa Lucia na północnym wybrzeżu Kuby, a przecież tyle o nich słyszeliśmy. Po paru godzinach spędzonych na Internecie, czytaniu ...

Filipiny -

Potrzeba jesiennego relaksu spowodowała że drugi raz w tym roku znaleźliśmy się na filipinach z racji tego że wszystko odbyło się nagle i szybko więc powtórzyłem dwa najprostsze logistycznie na Filipinach miejsca z zeszłego czyli Boracay i Panglao.W tym roku znowu załapaliśmy się na promocję Qatar Airways tym razem z Warszawy do ...

Bośnia i Hercegowina - Mostar, Blagaj, Pocitelj, Medjugorje wodosKravice,

Nasza przygoda w Bośni i Hercegowinie zaczęła się na przejściu granicznym bodajże w Metković. Po niełatwym ustaleniu gdzie można nabyć potrzebną zieloną kartę (15 euro/tydzień) i kupieniu jej bez problemów wjechaliśmy na teren tego pięknego kraju. Pierwszym przystankiem docelowym był Mostar, ale zanim do niego dotarliśmy ...

Armenia - cz. południowa

Do Armenii wkroczyliśmy - i to dosłownie(!), bo przekraczanie granicy jest tam możliwe wyłącznie pieszo - od strony południowej. Dojechaliśmy na granicę wcześnie rano, by uniknąć tłoku na przejściu granicznym z Iranu do Armenii. Samo przejście rozciągnięte jest na przestrzeni około 2 kilometrów. No cóż, trzeba odczuć, że ...

Hiszpania - Majorka

Podróż na Majorkę nie była z tych długo planowanych i wyczekiwanych, miała być niskobudżetowa, pełna słońca i błogiego lenistwa. W praktyce wyszło trochę inaczej, organizowaliśmy wszystko sami. Wylot z Modlina liniami Ryanair mieliśmy ok. 20, na lotnisku w Palmie byliśmy ok. północy, niestety na najbliższy autobus musieliśmy ...

Łotwa - Ryga, Kuldyga, Lipawa (cz.2)

Parę słów należy się łotewskiej stolicy, w której mieszkaliśmy przez półtora tygodnia, i którą serdecznie polubiliśmy. Pomijając wszelkie walory historyczne Rygi, jest to po prostu bardzo ładne miasto. Może nie fundujące „ciary” z rozkoszy czy zdumienia, ale przyjemne, zielone, gościnne, miejscami piękne, miejscami ...

Polska - Arkadia i Nieborów

Nasza październikowa, słoneczna niedziela nie zakończyła się na Żelazowej Woli, tylko się od niej zaczęła:), bo celem głównym był pałac Radziwiłłów w Nieborowie wraz z pobliskim parkiem w Arkadii.Nieborów to niewielka wieś na Mazowszu; miejsce wręcz idealne na weekendowe, krótkie wycieczki. W skład całego Muzeum oprócz ...

Łotwa - w promieniu 100 km od Rygi (cz.1)

Cała podróż wakacyjna odbyła się, jak zwykle, własnym samochodem i była długa (6 tygodni) oraz pełna rozmaitych atrakcji i aktywności. Pierwsze dwa tygodnie spędziliśmy na Łotwie, mieszkając w hostelach i apartamentach zarezerwowanych przez stronę Booking.com. Pomimo różnych małych przygód było świetnie i wyjeżdżaliśmy z ...

Iran - Prowincja Gilan

Ostatni etap naszej podróży, po opuszczeniu Teheranu, stanowiła prowincja Gilan - położona w północno-zachodniej części Iranu, najbardziej zielona w całym kraju, górzysta, sięgająca po Morze Kaspijskie. Jest to również region herbaciany, a poszczególne miasteczka, czy nawet małe wioski mają swoją lokalną specyfikę. Np. słyną ...