Lista wyróżnionych relacji

Egipt - wioska nubijska

Do wioski nubijskiej dotarliśmy korzystając z wycieczek fakultatywnych podczas rejsu po Nilu. Zwiedzaliśmy miejsca, w których żyją mieszkańcy Nubii. Nubia to kraina, która łączyła Egipt z Afryką, jednak w wyniku niekorzystnego środowiska naturalnego, ta wysuszona słońcem kraina o pow. ok. 22 tys. km kw., nie stała się nigdy ...

Turcja -

Do Turcji pojechaliśmy z Gdańska z biurem Triada. Wybraliśmy opcję 7 dni zwiedzania + 7 dni wypoczynek.
Kraj niezwykle piękny, mili, życzliwi mieszkańcy i ten niesamowity klimat - dla nas już nieco orientalny.

Po tygodniu zwiedzania mogliśmy wypoczywać w przepięknej Alanyi. Skorzystaliśmy z łaźni tureckiej - gdzie poddaliśmy ...

Jordania - Petra w strugach deszczu

Petra dawna stolica Nabatejczyków, starożytnego ludu, który zamieszkiwał te tereny już kilkaset lat przed naszą erą. W czasach antycznych w okresie od III w.p.n.e. do I w.n.e., miasto przeżywało czasy swojej świetnosci będąc stolicą królestwa Nabatejczyków. Niektórzy uważają to miasto za największy ...

Indie - Goa

Ogólnie stacjonowaliśmy na Goa. Chyba najbardziej turystyczny stan w Indiach. Bardzo przyjazny turystom, dość mocno zeuropeizowany - był kolonią portugalską. Jedno z nielicznych miejsc w Indiach, gdzie można kupić alkohol. Polecam rum (od 7 PLN za butelkę:-)) ale specjalnością jest wódka z orzechów nerkowca.... dla koneserów ...

Grecja - Zakynthos / Laganas

Moja podróż trwala 2,5 h samolotem(z wawy). Samolot dobrej jakosci, mila zaloga. Oczywiscie widoki przepiekne tym bardziej ze lecialm pierwszy raz;]po wyladowaniu, dojazd do lotniska i oczekiwanie na bagaz (trwalo okolo 45 minut)no a pozniej autobusami z 'opiekunem' do hotelu( ok 20 minut od lotniska). Później czekanie na przydział do pokoi, ...

Izrael - Jerozolima

W Biblii zawarte są niezliczone wzmianki i cytaty dotyczące Jerozolimy. Mówi się o niej Święte Miasto, Złote Miasto, Miasto Pokoju, Miasto Dawidowe, Syjon... Nie ma jednak innego miasta, które byłoby powodem tak wielu konfliktów zbrojnych, co Jerozolima.W mieście tym znajdują się święte miejsca czczone przez trzy wielkie ...

Egipt - Góra Synaj i klasztor świętej Katarzyny

Na Górę Synaj wchodziliśmy nocą z latarkami w ręku.Było strasznie zimno. Przewodnik robił często bardzo długie postoje i to było trochę denerwujące.
Nie było gdzie się schować przed wiatrem i zimnem. Arabowie w budkach wysoko ustawionych w górach ( było to coś co przypominało nasze schroniska), wyrzucali wręcz turystów, ...

Egipt - Dahab

Dahab

Ta nazwa działa na nurków jak magnes. Pobudza i elektryzuje. Sprawia, że żywiej biją nam serca, a w oczach pojawia się pożądliwość... Co sprawia, że tak się dzieje? Skąd bierze się tak ogromna sława, tak niepozornego w gruncie rzeczy miejsca?

Niewątpliwie spora część zasługi leży po stronie wspaniałych miejsc ...

Belgia - Bruksela

Bruksela chyba wszystkim kojarzy się z Unią Europejską.... Również i ja udawałam się do tego miasta w przeświadczeniu, że będzie to przede wszystkim spotkanie z nowoczesnością i widoczną zapewne na każdym kroku ,,biurokracją”. Rzeczywiście, taki pogląd jest słuszny – centrum Brukseli to głównie ...

Włochy - POGRZEB PAPIEŻA/WATYKAN

O tym że umiera wiedzieliśmy wszyscy,W końcu nadszedł ten dzień.Całe życie marzyłem zobaczyć Go z bliska. Z zazdrością patrzyłem na zdjęcia tych którym było dane być blisko z Nim.Walka o wyjazd toczyła się do ostatniej chwili.Nie dość że miałem dyżur następnego dnia to był problem z noclegiem w Rzymie.Udało się.Byłem w ...