Lista wyróżnionych relacji

Rosja - Carskie rezydencje Peterhof, Carskie Sioło

Carskie rezydencje pod Petersburgiem - Peterhof, Carskie Sioło.
Przy okazji zwiedzania Petersburga oglądaliśmy też podmiejskie rezydencje carów.
Wokół Petersburga jest wiele takich rezydencji. My zwiedzaliśmy te dwie, chyba najważniejsze.
Peterhof to ulubiona rezydencja założyciela Petersburga - Piotra Wielkiego. Na powierzchni ...

Estonia -

Po pobycie na Łotwie (opis tej podróży postaram się szybko umieścić na stronie) do tarliśmy na Estonię. Pierwsze dni spędziliśmy na campingach nad morzem, które odnajdywaliśmy przy bocznych drogach. Niestety tym bliżej Tallina plaże wyglądały coraz brzydziej i brzydziej, więc porzuciliśmy idee spędzania czasu nad morzem i ...

Słowacja - Huncovce

podróż od samego początku zaczęła się ciekawie na 180 km zepsuło się auto ledwo zdążyliśmy odstawić go do servisu przepakowanie i dalej jeszcze 60 km na miejsce noclegów. Z samego rana szybkie załatwienie spraw związanych z naprawą i wyjazd na Tatrzańską Łomnice bo taki był cel wyjazdu. Stoki zmarznięte występował lód nie ...

Izrael - Izrael

W Izraelu oprócz Jerozolimy, której opis zawarłam w innym miejscu, miałam okazję zwiedzić także inne punkty. Pierwszym z nich, stosunkowo najbliżej oddalonym od Jerozolimy było Betlejem. Odległość nie duża, ale spore emocje przy wjeździe do miasta leżącego już przecież na terenie Autonomii Palestyńskiej. Emocje ...

Izrael - Betlejem

W Betlejem byliśmy w styczniu i było dość chłodno.Cieszyliśmy się ogromnie z tego, że mogliśmy być w miejscu narodzenia Jezusa, tym bardziej że ojciec Franciszkanin z którym mieliśmy spotkanie powiedział nam, że nie wszystkim pielgrzymom udało sie tam dotrzeć. Niektóre autokary nie były wpuszczone na teren Betlejem. Ogromne ...

Egipt - Sharm El Sheikh

Sharm el Sheikh miasto położone na południu półwyspu Synaj w pasie wybrzeża pomiędzy Morzem Czerwonym a Górą Synaj, żyje z turystyki . Obok Taby, Nuveiby i Dahab, należy do najsłynniejszych kurortów w Egipcie. Jest to miejsce z najpiękniejszymi rafami położonymi najbliżej Europy.
Miasto dzieli się na dwie główne ...

Wielka Brytania - Oxford

Oksford przede wszystkim kojarzy się z uniwersytetem - jedną z najlepszych wyższych uczelni na świecie.Uczelnia sprawia wrażenie sporego, średniowiecznego miasta., gmachy gotyckie poszczególnych kolegiów zajmują niemal całe centrum miasta. Dziś Oksford dzięki międzynarodowej sławie i bardzo dobrym połączeniom z Londynem, należy do ...

Rosja - Petersburg

Zachęcam do odwiedzenia tego miasta, bo jest piękne i inne od zachodnich, choć właśnie podróż do Francji zainspirowała Piotra Wielkiego do budowy miasta. Oglądaliśmy białe noce, bo wyjazd był zaplanowany właśnie na ten czas( są od połowy czerwca do połowy lipca). Czas w stosunku do polskiego jest przesunięty do przodu o 2 ...

Polska - Hajnówka

Wyjazd do Włodawy – Grabarki i Hajnówki, był częścią projektu zorganizowanego pod patronatem władz oświatowych ( ,,Podróże historyczno – kulturowe w czasie i przestrzeni”). Opracowany przeze mnie projekt przewidywał zwiedzanie Polski mając na uwadze fakt, że niegdyś było to państwo wielonarodowościowe. Wycieczka ...

Polska - Hel i Jastrzębia Góra

Coż mogę napisac.. byla to po prostu spontaniczna wyprawa na długi weekend na wybrzeże. Biorąc pod uwagę że pochodzę z południowej Polski można się domyśleć, że takie wypady nad Bałtyk są raczej rzadkością. Ponieważ nigdy nie bylam na tym charakterystycznym miejscu jakim jest Półwysep Helski postanowilismy własnie tam ...