Lista wyróżnionych relacji

Hiszpania - Costa Dorada i Costa Brava

Obydwa wybrzeża udało nam się zobaczyć podczas pobytu w Barcelonie. Wypożyczonym autem najpierw udaliśmy się na południe od stolicy Katalonii w kierunku Costa Dorada. Początek drogi prowadzącej od Barcelony na to wybrzeze jak się okazało jest sporym wyzwaniem ale i frajdą dla kierowców.. Aż do Sitges prowadzi ona wzdłuż ...

Polska - Chorzów

-->

Górnośląski
Park Etnograficzny to ogromny skansen - przestrzeń wycięta z
dawnego świata...drewniany kościół, ...

Rosja - Moskwa, Petersburg

Przepraszam za nie najlepszą jakość zdjęć z tej podróży - są to skany zdjęć zrobionych aparatem analogowym!

To była najbardziej egzotyczna ze wszystkich moich podróży!!!!!!
Rosja to inny świat. Niby cywilizacja, niby Europa, ale jakże inna tam panuje rzeczywistość! Oczywiście dla kogoś, kto kawałek Rosji przejechał i ...

Sri Lanka - Beruwela

Sri Lanka

Wyjazd na Sri Lanke rozpoczęliśmy jeszcze w nocy, gsy po dotarciu na lotnisko okazało się że będziemy mieli 2 godziny opóźnienia wszyscy ruszyli na shoping w lotniskowych duty free shop. Nie lot trwał 11 godzin było jedno międzylądowanie w Dubaju i o godzinie 23.30 czasu lokalnego zameldowaliśmy się w Colombo. Od razu ...

Hiszpania - Barcelona

Do Barcelony udaliśmy się jak zwykle na własną rękę.. aby oderwać się od zimna i szarości Polski w okresie ferii zimowych. Z Katowic kursuje samolot linii Wizzair bezpośrednio na lotnisko w Barcelonie (w środy i niedziele)
Niestety lot był bardzo wczesny (o 4 rano), przez co będąc już ok. 8 w centrum miasta musieliśmy czekać na ...

Stany Zjednoczone - wschód i zachód

Wyjazd do USA był jednym z pierwszych moich dużych podróży, a właściwie dotychczas największym, gdyż spędziłam tam najwięcej czasu poza Polską (ponad 4 miesiące).
Pojechałam tam w ramach wymiany studenckiej CCUSA, podczas której pracowałam na obozie dziecięcym w stanie Pensylwania. Zanim dotarłam do Pensylwanii spędziłam 2 dni ...

Ukraina - Bieszczady - Pikuj

Mieszkam w południowo - wschodniej Polsce, więc Bieszczady mam niedaleko. Wyprawa na Pikuj - był to jednodobowy wypad na Ukrainę.
Pikuj to najwyższy szczyt w Bieszczadach, leżący już po ukraińskiej stronie. Wybrałam się tam pierwszy raz, ale coś mi się wydaje, że ostatni. Bardzo lubię chodzić po górach, ale tego, co mnie wtedy ...

Grecja - Kreta / Rethymnon

Słowem wstępu - Kreta jest przecudowna!! Klimat, ludzie, widoki, zapachy, smaki, dźwieki...Kreta działa na wszystkie zmysły :)

Dzień 1
Pierwszego dnia nasz kontakt z Kretą ograniczył się do widzenia jej z lotu ptaka, następnie z autobusu, ze zjedzenia pierwszej greckiej kolacji i pójścia spać :) Plan był taki, że po kolacji ...

Polska - Łeba

Do Łeby z Gdańska pojechaliśmy samochodem. Jechaliśmy przez Kartuzy aby przy okazji zwiedzić muzeum Ziemi Kaszubskiej z pięknymi, niepowtarzalnymi wyrobami rękodzielniczymi, starymi meblami i sprzętem gospodarstwa domowego. Mieliśmy szczęście bo pani przewodnik dla naszej małej grupki zagrała na diabelskich skrzypcach i odśpiewała ...

Włochy - Ostia Antica

Po paru dniach zwiedzania Rzymu chętnie zdecydowaliśmy się na wyjazd poza miasto. Dzień był bardzo słoneczny, mieliśmy zatem okazję opalić się z daleka od zgiełku, tłumu i hałasu. Mając przed sobą mapkę i przewodnik zdecydowaliśmy się na wyjazd nad Morze Tyreńskie - plaża nie jest tu najciekawsza (ciemny piasek ) . ...