Lista wyróżnionych relacji

Albania -

W Albanii przebywałam zaledwie dzień, ale i ten krótki pobyt dostarczył wielu wrażeń. O tym, że to na pewno Albania przekonają nas ciągnące się od granicy z Macedonią bunkry. Bunkry wg dyktatora komunistycznej Albanii - Envera Hodży miały uchronić naród albański przed inwazją imperialistów. Dziś po minionym systemie pozostało ...

Holandia - Amsterdam

W Amsterdamie spędziłam zaledwie dwa dni, więc pewnie widziałam jedynie „wycinek” uroków tego miasta. Pierwsza rzecz, która uświadamia fakt, że jesteśmy w Holandii, to wszechobecność rowerów. Trzeba dosyć szybko „oswoić” się z nimi, by nie stać się ich ofiarą... Może bezpieczniej więc wybrać na ...

Egipt - Hurghada

Wszyscy już byli w Egipcie... więc i na nas przyszła pora ;) Nie ukrywam że zachęcające było to iż właściwie każdy chwalił sobie pobyt w tym kraju i przeważnie każdy wraca kilkakrotnie do tego dość oryginalnego kraju. Również my przyjechaliśmy stamtąd z miłymi wspomnieniami i niedosytem, co jednoznacznie wskazuje że kiedyś ...

Chorwacja - Riwiera Makarska

Z jednej strony wysokie góry, a z drugiej morze - tak można określić Riwierę Makarską. Jest to jeden z najpiękniejszych fragmentów wybrzeża adriatyckiego. Rozciąga się na odcinku ok. 60 km pomiędzy miastami Brela i Gradach. Słynie głównie ze żwirkowych, ciągnących się kilometrami plaż o łagodnym zejściu do krystalicznie ...

Grecja - SANTORINI

To była wycieczka planowana przez nas od dłuższego czasu. Była tez głównym powodem naszego ponownego wyjazdu do Grecji. Wyspa bardzo reklamowana, zdjęcia pokazywane niemal na każdej pocztówce. Bywają tam znane osobistości, dlaczego i nie my?Rejs na Santorini miał być szybki i przyjemny. Katamaran miał płynąć zaledwie 2,30 min. Juz ...

Chorwacja - Park Narodowy Krka

Park Narodowy KRKA utworzony został w 1985 r. Ciekawostką przyrodniczą jest ciąg wodospadów (głównie to Skradinski buk i Roski slap) i dolina rzeki przybierająca gdzieniegdzie postać kanionu. Atrakcje stworzone przez człowieka to klasztory (można je zwiedzić za dodatkową opłatą).Przy wodospadzie Skradinski buk zorganizowano ...

Chorwacja - Istria - Pula, Rovinj, Riwiera Kwarneńska i Rjeka

Przeglądając zdjęcia innych Travelmaniaków oraz naszych znajomych z wyjazdu do Chorwacji, chcieliśmy sami przekonać się czy rzeczywiście ten kraj jest taki piękny. Nie zdecydowaliśmy się na zorganizowaną wycieczkę, ponieważ żadna z ofert nie obejmowała wszystkiego co chcieliśmy zobaczyć. Im więcej czytaliśmy, poznawaliśmy ...

Polska - Tarnowskie Góry, Radzionków

Koniec roku szkolnego sprzyja wycieczkom (nauczyciele Travelamaniacy zapewne o tym wiedzą). W tym roku szkolnym, w maju zabrałam moje dzieciaki do Tarnowskich Gór oraz Radzionkowa.Wizyta w Tarnowskich Górach obejmowała oczywiście wizytę w Kopalni Srebra, na którą złożyła się barwna opowieść przewodnika o życiu dawnych gwarków. ...

Grecja - KRETA - AGIA MARINA

To już nasz trzeci pobyt w Grecji, byliśmy na stałym lądzie (riwiera) jak i na znanym juz teraz Zakynthos. Za każdym razem poznajemy inna coraz piękniejsza Grecję, i mamy coraz większa ochotę powrócić znów.Kreta zwana jest diabelską wyspą, jeśli ustawimy jej mapę w pionie, można dopatrzyć się postaci diabła z rogami i pyrkatym ...

Dominikana - Cayo Levantado

To był magiczny tydzień poślubny w całym tego słowa znaczeniu. Jeszcze nie spotkałam tak pięknego miejsca i do tej pory wspominamy tą podróż z łezką w oku... otoczeni mega luksusem, piękną roślinnością, ogromnymi muszlami na wyciągnięcie ręki, palmami ze spadającymi z nich kokosami, drinkami z lokalnego rumu, pysznym ...