Podróże, wakacje
Wakacje
Porada miesiąca: Zobacz jak tanio zarezerwować hotel! >>

Słowenia, Bled - porady, zwiedzanie i opis wakacji użytkownika papuas.

Wrzesień 2009
jezioro Bledzkie

Administrator nie przewidział, chociaż może raczej chroni pojemność. Ta Słowenia to dokończenie (ta sama objazdówka) wycieczki „Chorwacja”, ale zabrakło miejsca na foto.

No, właśnie - zabrakło czy nie? Info „ostatnia strona” potraktowałem bardzo poważnie, a teraz widzę, że niektórzy mają z wycieczki ponad 200 foto. Więc chyba się wygłupiłem. Przyrzekam, będę się streszczał.

No więc rzecz sztandarowa Jaskinia Postojna. W ekspozycji obok jaskini oglądamy stworzenia w niej żyjące w tym odmieńca jaskiniowego. Sama jaskinia zaskakuje oprócz szaty naciekowej ogromem. Widziałem wiele jaskiń, ale ta zdecydowanie największa i ilość turystów wchodzących na tą samą godzinę ogromna. Normalny kombinat i przewodnicy posługujący się różnymi językami.

Po obejrzeniu jaskini jedziemy kilka kilometrów i zamek rozbójnika Erazma. Predjamski Grad (w tłumaczeniu przyległy do jaskini) to wpuszczony w skałę średniowieczny zamek posiada ponoć tajne korytarze przechodzące przez jaskinię na drugą stronę skał. Przed zamkiem odbywają się czasem turnieje rycerskie; oglądamy go jedynie z zewnątrz, bo godzina już nie ta i księżyc wschodzi.

Jedziemy na nocleg - obrzeża Lublany. Rano zwiedzanie Lublany - spacer od „smoczego mostu” przez katedrę, stary ratusz i zabytkowe fontanny, dalej budynki rządowe i uniwersyteckie, budynek filharmonii jednej z najstarszych w Europie na plac Preserena i dalej na wzgórze zamkowe.

Następnego dnia Bled - letnisko i ośrodek zimowy położony na przedgórzu Alp Julijskich nad jeziorem Bledskim. Wchodzimy do zamku skąd widoki na jezioro i miejscowość, niestety Alpy w chmurach.

Część wycieczki płynie do znajdującego się na wyspie zabytkowego kościoła franciszkańskiego. Patrząc na gromadzące się na niebie chmury rezygnujemy z płynięcia (jak się później okazało słusznie). Spacerujemy wzdłuż jeziora i zaglądamy co oferują tutejsze biura turystyczne. A oferują niemało - oglądamy fotki z raftingu oraz pieszych wycieczek kanionem, a także wypraw na Trygława.

Po ulewie i połączeniu grup fakultatywnych idziemy do autokaru i ruszamy przez Austrię i Węgry do Polski.