Lista ostatnio dodanych relacji

Czarnogóra -

Stacja Bałkany 2022 – czyli podróż po Czarnogórze i Serbii

W tym roku inaczej niż zwykle postawiłam na wyjazd z biurem podróży- czasy niepewne; a to nawroty Covidu, a to strajki lotnicze... więc, żeby mieć spokojny czas podróży wszystko zostawiłam na głowie biura do którego od wielu lat mam zaufanie. Termin sierpniowy ...

Niemcy - BAWARIA - Piwo, Golonka i Zamki Ludwika Wariata :)

Bawaria - przepiękna kraina... pełna zapierających dech w piersiach widoków, przepełniona tak nieprawdopodobną ilością zabytków, że odwiedzający mają zapewniony istny kołowrót w głowie…. kraina bogatych tradycji, średniowiecznych browarów do dziś warzących piwo, smaczków kulinarnych i mnóstwa ciekawostek… no i ...

Włochy - Toskania

Celem tego wyjazdu był właściwie Festiwal Pucciniego, jednak program był tak ciekawie ułożony, że przy okazji zwiedziliśmy kilka toskańskich perełek. I to akurat takich, na które dotąd nie było mi po drodze.
Noclegi mieliśmy w jednym miejscu - w miejscowości Montecatini Terme. I od zwiedzania tego uzdrowiska rozpoczęła się nasza ...

Hiszpania - Majorki ciąg dalszy- część II

Drugą część majorkańskich opowieści zacznę od stolicy wyspy.
Palma de Mallorca - bo o niej mowa - (nazywana najczęściej po prostu Palmą) to największe miasto wyspy i całych Balearów, które liczy sobie ok. 400 tys mieszkańców ; w skali tej wyspy- to dużo, ale w skali ”miastowej”, ilością mieszkańców nie poraża ...

Norwegia - Rejs D-DK-N-D

Był to tygodniowy rejs jednym z najnowszych statków linii MSC - Grandiosa, z Kilonii do Kopenhagi i dalej do Norwegii. Wybrałyśmy się we dwie, z Mamą.
Teraz poszłam na łatwiznę, czyli autem dojechałam tylko z BB do Żor - zostawiłam na parkingu Biura Atlas Tours i przesiadłyśmy się do autokaru (z polskim pilotem) i z krótkimi ...

Portugalia - Aktywny wypoczynek na zielonej Maderze

Madera marzyła się nam od dawna, jednak wciąż odkładaliśmy ją na później, gdyż z powodu dłuuuuugiej listy wymarzonych miejsc, wciąż wybieraliśmy jakieś inne kierunki. Wreszcie powiedzieliśmy sobie: „teraz albo nigdy” i już w październiku zarezerwowaliśmy termin wyjazdu na czerwiec. Zwykle, gdy wyjeżdżamy na jakieś ...

Czechy - Usti n/ Łabą

Kilka dni z bielskim biurem podróży ”Tęcza” spędzonych w Czeskiej i Saksońskiej Szwajcarii. Noclegi właśnie w Usti nad Łabą - trochę miejskiego zwiedzania i trochę pięknych okoliczności przyrody. Wyjeżdżamy rankiem z Katowic po drodze zabierając kolejnych uczestników; ostatni wsiadają we Wrocławiu. Jedziemy ...

Szwecja - od Karlskrony przez Sztokholm do Linkoping

Właściwie do Szwecji wybieraliśmy się w zeszłym roku na wakacje, lecz nie udało się wyjechać, więc w tym roku znów podjęliśmy próbę i - realizacja z sukcesem.
Teraz, gdy wreszcie gotowa jest autostrada, przez Polskę pięknie można przejechać i robiąc nawet postoje na obiad, czy kawę, spokojnie, w ciągu jednego dnia trasa z ...

Polska - Ziemia Lubuska

Krótki, bo tylko kilkudniowy, lecz za to intensywny wypad na Ziemię Lubuską obejmował poza dwoma stolicami tego województwa, czyli Gorzowem Wielkopolskim i Zieloną Górą wiele innych miejscowości, bardziej, lub mniej znanych, w których było coś ciekawego do zwiedzania.
Oto one:
Wschowa, Klępsk, Świebodzin, Gościkowo-Paradyż, ...

Polska - Łęknica i okolica

Tak jak Cieszyn jest miastem przedzielonym rzeką (Olzą) na część polską i czeską, tak Łęknica - wraz z otaczającym ją Parkiem Mużakowskim - jest oddzielona rzeką (Nysą Łużycką) na część polską i niemiecką - gdzie miasteczko nazywa się Mużakowem.
Spędziliśmy tam ledwie kilka godzin, wracając z kilkudniowego wypadu na ...