Turcja - Kemer (Kekova,Myra, Phaselis,Pamukkale,Antalya) - relacja z wakacji

Zdjecie - Turcja -  Kemer (Kekova,Myra,  Phaselis,Pamukkale,Antalya)

Podróż do Turcji - kraju pełnego słońca, pięknych plaż, wspaniałej przyrody, fascynującej kultury i historii - była naszym wielkim marzeniem, wreszcie udało się, lecimy! Organizatorem naszego wypoczynku było biuro podróży Itaka, a pierwszy pełen wrażeń lot odbyliśmy z Air Italy Polska.

Na miejsce naszych wakacji wybraliśmy uroczą miejscowość Kemer, położoną ok.40 km na południowy - zachód od Antalyi. Kemer położony jest przepięknie u stóp majestatycznych gór Taurus, które w niektórych miejscach niemal pionowo schodzą do morza. Krajobrazy są tam wspaniałe - malownicze zbocza gór, urokliwe zatoczki, krystalicznie czyste morze. W Kemer można naprawdę wypocząć i oderwać się od szarej rzeczywistości. Miasteczko nastawione na turystów kusi kawiarniami, restauracjami, dyskotekami oraz niezliczoną ilością sklepów i sklepików z pamiątkami. Wiele przepięknych, zielonych parków z kwiatami, palmami i fontannami sprawia, że spacer po kurorcie jest czystą przyjemnością. W Kemer znajduje się też małe delfinarium oraz przystań jachtowa, skąd popłynąć można w niezapomniany rejs. Podczas naszych wakacji korzystaliśmy z kąpieli wodnych i słonecznych oraz wycieczek fakultatywnych organizowanych przez miejscowe, solidne biuro podróży „Ginza Travel”.

Wycieczka Myra - Kekova
Trasa z Kemer do celu wycieczki prowadziła przez wykutą w skałach drogę, bardzo malowniczą, z pięknymi widokami na góry i morze. Pierwszym punktem programu zwiedzania był rejs do wyspy Kekova, podczas którego mogliśmy zachwycać się wspaniałymi widokami oraz korzystać z kąpieli w urokliwych zatoczkach. Kekova stanowi wielką atrakcję turystyczną, gdyż w jej wodach rozciąga się historyczne, zatopione miasto. Płynąc wzdłuż brzegów wyspy widzimy fascynującą scenerią - zatopione schody, kolumny, resztki murów, sarkofagi. Pobyt w takim miejscu jest ciekawym przeżyciem budzącym naszą wyobraźnię. Z pokładu stateczku widzimy też usytuowane na wzgórzu miasteczko Kalekoy (historyczna Simena), gdzie dostrzegamy liczne, fascynujące sarkofagi oraz średniowieczny zamek wzniesiony przez joanitów z wyspy Rodos. Po tak ciekawej i przyjemnej podróży morskiej zadowoleni wsiedliśmy do autokaru, by za krótką chwilę zawitać w miejscowości Demre/Myra, związanej z postacią św. Mikołaja. W dzisiejszej miejscowości Demre zwiedzamy bazylikę św. Mikołaja, która została zbudowana w czasach bizantyjskich, potem zaś była wielokrotnie burzona. W tym miejscu nauczał św. Mikołaj - biskup Myry. Wnętrze kościoła kryje malowidła, mozaiki oraz sarkofag świętego - odwiedzając to miejsce czujemy powiew historii. Miejscowości Myra odsłania przed nami niezwykłe, wykute w skałach grobowce licyjskie oraz wspaniały rzymski amfiteatr. Miejsce to jest przepiękne, zabytki robią wrażenie. Mimo palącego słońca z zapałem podziwialiśmy wszystkie te wspaniałości historii, zachwyciliśmy się kunsztem budowy historycznych obiektów oraz przepięknymi detalami widniejącymi na kamieniach. Usatysfakcjonowani wycieczką w wyśmienitych humorach wróciliśmy do Kemer. Polecamy wszystkim gorąco wycieczkę w te przepiękne miejsca.

Rejs statkiem
To był wspaniały dzień spędzony na morzu. Ruszyliśmy z mariny w Kemer i płynęliśmy wzdłuż wybrzeża w stronę Phaselis. Widoki na góry Taurus i błękitne morze są przepiękne. W urokliwych zatoczkach mieliśmy okazję do kąpieli. Zwiedzanie antycznego miasta Phaselis położonego w zacienionym lasku było dla nas wielką atrakcją. Kiedyś to portowe miasto było ważnym ośrodkiem handlowym. Spacerując wśród ruin Phaselis zobaczyliśmy m.in. mały teatr, łaźnie, akwedukt, mozaiki, liczne kamienie z wyrytymi napisami, stąpaliśmy po starej antycznej drodze - znów przenieśliśmy się jakby w te dawne, interesujące czasy.

Wycieczka Pamukkale
Będąc w Turcji, należy odwiedzić cud natury - Pamukkale. Trasa z Kemer do celu wycieczki była długa i męcząca i prowadziła przez malownicze górskie drogi. Podczas podróży zwiedziliśmy wytwórnię dywanów. Wizyta w tym charakterystycznym dla Turcji miejscu okazała się dla nas bardzo ciekawa - zobaczyliśmy proces wytwarzania i barwienia bawełnianych nici, pracę kobiet przy tworzeniu dywanów (ich zręczność i precyzja są godne podziwu), wreszcie efekt końcowy - różnorakie dywany. Prezentowane wyroby miały rozmaite wzory, kolory i wielkości, takie dywany są niezwykle wytrzymałe i mogą służyć przez pokolenia. Potem wreszcie dotarliśmy do miasta Denizli, gdzie cel naszej podróży był już na wyciągnięcie ręki. Pamukkale - Bawełniana Twierdza - to białe wapienne tarasy, uformowane przez zawierające wapń wody termalne. Woda zawiera bogactwo minerałów, ma właściwości lecznicze, wiedzieli o tym już starożytni. Widok Pamukkale robi wrażenie - białe, przybierające różnorodne kształty i wielkości tarasy, w których woda mieni się specyficznym, przepięknym odcieniem błękitu. Spacer po tarasach możliwy jest wyłącznie na bosaka - czuć wówczas ciepło termalnej wody, po wyjściu zaś stopy pokryte są białym wapiennym nalotem. Tuż nad tarasami znajdują się ruiny starożytnego Hierapolis. To rozległy teren, położony na otwartej przestrzeni wśród niewielkich wzniesień stanowi wielką atrakcję dla lubiących historię. Spacerując wśród ruin starożytnego miasta zobaczyć można świątynie, bramy, łaźnie, nekropolie, teatry, kolumny, kanały doprowadzające wodę. Wśród rozrzuconych kamieni dostrzec można fascynujące detale - piękne zdobienia. Ogromne wrażenie zrobił na nas teatr, to niesamowite jak wspaniałe budowle wznosili nasi przodkowie. Na terenie Hierapolis znajduje się muzeum, w którym zebrane są cenne eksponaty. Dla szukających ochłody, atrakcją jest kąpiel w basenie Afrodyty, wśród starożytnych kolumn i kamieni, wśród cudownie kwitnących oleandrów. Niestety, ze względu na ograniczony czas zwiedzania, zobaczyliśmy tylko część tych cudów natury i historii, szkoda... Pełni wrażeń, ale i zmęczeni palącym słońcem w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na degustację tureckich win w chłodnej piwniczce - oj, przyjemnie było! Zmęczeni, ale usatysfakcjonowani w późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do hotelu .Polecamy wszystkim wycieczkę w to miejsce Turcji - to niesamowite połączenie spotkania z piękną naturą i fascynującą historią.

Wycieczka Antalya
Antalya stanowi ważny ośrodek portowy i komunikacyjny w Turcji. Miasto ciągle się rozwija, ale dla nas najbardziej interesująca była jego zabytkowa część. Starówka Kaleici to labirynt wąskich i krętych uliczek oraz domów z czasów osmańskich. Atrakcją starego miasta jest brama Hadriana i Yivli Minare (żłobiony minaret). Spacer po starówce należy do przyjemności, my nie mamy jednak zbyt wiele czasu, wsiadamy na statek, by popłynąć pod wodospad Duden. Z pokładu statku rozpościera się przepiękny widok na Kaleici - dostrzegamy stare mury, wieże oraz charakterystyczną zabudowę. Rejs pod wodospad jest przyjemny, z widokiem na tamtejszą część skalistego wybrzeża. Podpływamy pod wodospad Duden - widok piękny, siła natury jest wielka. Ostatnim punktem w programie była wizyta w sklepach ze skórami oraz złotem i srebrem. Wybór w tych wielkich centrach handlowych jest naprawdę wielki.

Wakacje w Turcji były niezmiernie udane - słońce, morze, przyroda, zabytki - to wszystko co kochamy. Teraz spoglądając na pamiątkowe fotografie, tęsknimy do tych chwil. W przyszłości chcielibyśmy wrócić do Turcji, by zwiedzić pozostałe wspaniałe miejsca, takie jak m.in. Kapadocja, Efez, Perge czy Aspendos.

Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji w Turcji:

• Phaselis,

• Myra/Demre

• Kekova

• Pamukkale

• Antalya

Wybierając się do Kemer, ze względu na kamienistą plażę, warto zaopatrzyć się w klapki lub obuwie do wody.

Na zakupach w Turcji trzeba się targować, miejscowi to kochają, a my mamy szansę na o wiele niższą cenę.

Polecamy lokalne biuro podróży Ginza Travel (mieści się w centrum, niedaleko białej wieży).