Polacy szukają informacji w internecie przed kupnem wycieczki
Po raz pierwszy w Polsce odbyło się badanie w segmencie usług turystycznych, którego celem było zachowanie w internecie klientów biur podróży przed kupnem wycieczki w tradycyjnym biurze podróży.
Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOB na zlecenie Google, we współpracy z takimi biurami podróży jak TUI czy Scan Holiday i dotyczyło klientów biur, którzy kupowali wycieczkę w placówce touroperatora. Okazało się że 63 proc. Polaków zanim zdecydowało się kupić wycieczkę, szukało wcześniej informacji i porad w internecie.
Duża część Polaków cały czas woli dokonywać zakupu wycieczki w tradycyjnym biurze podróży, ceniąc bezpośrednią rozmowę ze sprzedawcą. Jednak w poszukiwaniu informacji wykorzystują internet. Szukając informacji 3/4 osób zadeklarowało że korzysta z wyszukiwarek internetowych, a 1/4 z informacji zawartych na stronach internetowych touroperatorów.
Internet jest źródłem informacji które wygrało z katalogami, folderami czy przewodnikami w wersji papierowej. I tak 65 proc. badanych szukało w sieci inspiracji odnośnie miejsca (kraj, region) do którego wykupili wycieczkę. W wyborze konkretnej lokalizacji internet pomógł 58 proc. respondentów. Następnym etapem w procesie kupna wycieczki, jest poszukiwanie najkorzystniejszej oferty, tutaj z internetu skorzystało 61 proc. klientów biur podróży. Po dokonaniu zakupu 76 proc. badanych szukało dodatkowych informacji o miejscu do którego wykupili wycieczkę.
Badanie miało miejsce jesienią 2009 roku na próbie 1000 klientów biur podróży TUI i Scan Holiday, którzy dokonywali zakupu wycieczki w klasycznych punktach sprzedaży (nie za pośrednictwem internetu).
Fr / 2010-02-11
Komentarze: