Biuro podróży Oasis Tours postanowiło zawiesić działalność do wiosny przyszłego roku. Powodem tej decyzji jest sytuacja finansowa touroperatora, która nie pozwala mu na uzyskanie nowej gwarancji ubezpieczeniowej, a co za tym idzie - kontunuowania działalności.
W dniu wczorajszym pisaliśmy o tym, że
Oasis Tours złożył wniosek o wykreślenie z Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Województwa Mazowieckiego. Dziś już wiadomo jaka jest strategia touroperatora.
Zaprzestanie działalności i wznowienie jej w przyszłym roku, zapewne jako nowa spółka, pozwoli sporo zaoszczędzić na gwarancji ubezpieczeniowej. Obecnie, gdyby Oasis Tours chciał ją wykupić, musiałaby opiewać na kwotę nie mniejszą niż 12,5 mln zł. W przyszłym roku jako nowy podmiot, będzie obowiązywała go minimalna kwota gwarancji, która wynosi 1 mln zł.
Prezes Oasis Tours o swoich planach poinformował biura agencyjne, do których rozesłał wiadomość o następującej treści:
Warszawa, dnia 09.09.2013r.
KOMUNIKAT OASIS TOURS - SEZON 2014
SZANOWNI PAŃSTWO,
Oasis Tours sp. z o.o. informuje, że Zarząd spółki podjął decyzję o wysyłaniu turystów do Egiptu i Tunezji (naszych głównych kierunków sprzedaży) dopiero w okresie od marca do grudnia 2014 r.
Jak Państwo wiecie tradycyjny zimowy kierunek jakim był Egipt nie jest teraz zalecany dla polskich turystów. W związku z powyższym Zarząd Oasis Tours podjął decyzję o wykupieniu kolejnej gwarancji ubezpieczeniowej dopiero na okres od dnia 1.03.2014 do 1.03.2015.
Uznaliśmy, że płacenie wielomilionowych kwot związanych z wykupieniem gwarancji na okres 5-ciu miesięcy, w których nie będziemy proponować naszym klientom pobytów nie jest uzasadniony ekonomicznie. Dla przykładu podaję, że roczne koszty finansowe gwarancji ubezpieczeniowej (koszty składki, przymusowe lokaty itp.) wynoszą dla Oasis Tours 3.124.000,00 PLN.
Jak łatwo obliczyć, okres „pustych” 5-ciu miesięcy kosztowałby Oasis Tours kwotę aż 1.431.833,00 złotych.
W związku z tym, że ustawa o usługach turystycznych nie przewiduje możliwości czasowego zawieszenia działalności dla podmiotu zatrudniającego pracowników Zarząd naszej spółki podjął decyzję o złożeniu wniosku o dobrowolnym wykreśleniu Oasis Tours z rejestru Urzędu Marszałkowskiego zachowując dzięki temu możliwość ubiegania się o ponowny wpis już w lutym 2014 roku.
W okresie zimowych miesięcy skupimy się na przygotowaniu nowych, interesujących ofert na wiosnę i lato 2014, dodaniu poza Tunezją, Egiptem i Kretą także ofert do Dubaju, Indii oraz Jordanii, jak również przygotujemy dla Państwa regionalne spotkania z agentami prezentujące najnowsze oferty Oasis Tours.
Serdecznie pozdrawiam
Andrzej Dembiński
Prezes Oasis Tours sp. z o.o.