Nowoczesne samoloty zostają uziemiane
W ostatnich tygodniach głośno jest o uziemieniu supernowoczesnych Boeingów 787 Dreamliner. Problemy z maszynami ma także firma Suchoj - producent samolotu Suchoj Superjet 100, cztery z tych maszyn nakazał uziemić Rosyjski urząd lotnictwa.
Rosyjski urząd lotnictwa polecił wycofać z eksploatacji cztery egzemplarze latające w barwach linii lotniczej Aerofłot.
Linia lotnicza Aerofłot posiada w swojej flocie 10 samolotów Suchoj Superjet 100. W maszynach, które zadebiutowały na rynku lotniczym w kwietniu 2011 roku, wykryto problemy m.in. z podwoziem, systemem odpowiedzialnym za wykrywanie nieszczelności kadłuba oraz z przednimi klapami na skrzydłach.
O ile problemy z Dreamlinerami wydają się dość poważne, gdyż inżynierowie Boeinga nadal nie wiedzą co jest przyczyną kłopotów, o tyle cztery uziemione maszyny Suchoja mają wrócić do eksploatacji na przełomie lutego i marca.
Jak widać problemy „wieku dziecięcego” nowych konstrukcji latających są czymś normalnym, z czym muszą liczyć się przewoźnicy, zamawiając takie maszyny.
Suchoj Superjet 100, to regionalny rosyjski samolot pasażerski nowej generacji, stworzony przez rosyjską firmę Suchoj. Montaż maszyn jest wykonywany w zakładzie w Komsomolsku nad Amurem w Federacji Rosyjskiej. Pierwszy lot komercyjny odbył się 21 kwietnia 2011, w barwach linii lotniczej Armavia, ze stolicy Armenii Erywania do Moskwy.
Fr, fot. wikimedia org / MilborneOne / 2013-02-19
Komentarze: