Podróże, wakacje
Wakacje
Nawigacja: Strona główna » Artykuł
Porada miesiąca: Zobacz jak tanio zarezerwować hotel! >>

Efektywne poszukiwania pracy. 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Efektywne poszukiwania pracy. 3 rzeczy, które musisz wiedzieć

Zmiana pracy to niemal zawsze stresujące doświadczenie. Wie o tym każdy, kto choć raz rozsyłał dokumenty do firm i miesiącami czekał na odpowiedź. Czasem nikt nie odpowiada na nasze aplikacje przez wiele tygodni i miesięcy. Dlaczego tak się dzieje? Kluczem do sukcesu jest skompletowanie solidnego zestawu dokumentu. Żeby poszukiwania pracy były efektywne, powinny być przemyślane i dobrze zaplanowane. Oto 3 rzeczy, o których trzeba pamiętać, by znaleźć wymarzone zatrudnienie.
 

Po pierwsze – dobre CV

Jeśli szukamy pracy w międzynarodowej korporacji, dział HR może wymagać od nas przygotowania dokumentów w innym języku. Najczęściej jest to angielski, który stał się językiem uniwersalnym dla wielu branż. Jak napisać CV po angielsku, by nie ustępowało ono tym tworzonym w Anglii czy USA? To wcale nie takie trudne. Trzeba po prostu pamiętać o kilku istotnych zasadach. Pisanie oficjalnych dokumentów po angielsku różni się nieco od przygotowywania ich po polsku.

Najważniejsza zasada brzmi: zero błędów gramatycznych, ortograficznych i stylistycznych. Musimy zadbać przede wszystkim o poprawność językową, żeby zrobić doskonałe wrażenie na przyszłym pracodawcy.

Bardzo istotna jest także struktura naszego dokumentu. Jak napisać CV po angielsku, by nie różniło się niczym od tego przygotowywanego za granicą? Liczy się kolejność informacji, które będziemy w nim umieszczać. Ważne – nie umieszczamy w CV informacji na temat stanu cywilnego, płci i miejsca urodzenia. Rezygnujemy ze zdjęcia i polskich znaków.

Po drugie – plan działania

Starając się o pracę, powinniśmy pamiętać również o rozmowie kwalifikacyjnej. To bardzo ważny punkt rekrutacji, na podstawie którego przyszły pracodawca ocenia, czy pasujemy do zespołu, a także sprawdza nasze dotychczasowe doświadczenie. Liczą się również umiejętności – zarówno te twarde (konkretne czynności, które jesteśmy w stanie wykonać na danym stanowisku), jak i miękkie (konkretne cechy charakteru, które mogą przydać się w pracy). Ważne, byśmy prezentowali się profesjonalnie, ale nie byli nazbyt spięci. Przecież oprócz zdobytego wykształcenia i doświadczenia, znaczenie ma także nasz charakter, życzliwość, i nasze nastawienie. One również mają wpływ na to, jak zostaniemy ocenieni. Oczywiście nie sposób wyzbyć się stresu, który jest nieodłącznym elementem poszukiwania pracy. Postarajmy się jednak trzymać nerwy na wodzy. Przygotujmy sobie plan, wypiszmy rzeczy, o których chcemy powiedzieć, w obrębie wzroku umieśćmy CV, by na bieżąco odwoływać się do konkretnych zapisów.

Po trzecie – cierpliwość

Poszukiwania pracy będą zdecydowanie łatwiejsze i mniej stresujące, jeśli już na początku zdamy sobie sprawę, że najpewniej czeka nas przynajmniej kilka tygodni wysyłania CV i rozmów rekrutacyjnych. Wiedząc na starcie, że znalezienia pracy to proces, który wymaga czasu, zaoszczędzimy sobie sporo nerwów. Bądźmy rozsądni i nie aplikujmy na stanowiska, na które po prostu nie pasujemy. Każdy przeżywa szukanie pracy inaczej – dla jednych to żmudna aktywność, dla innych bardzo stresujące doświadczenie. Bądźmy jednak cierpliwi i nie dajmy się złym emocjom.

/ Fre /

Komentarze:


Brak komentarzy.


Aby skomentować musisz być zalogowany.

REKLAMA