Włochy - Ostia Antica - relacja z wakacji

Zdjecie - Włochy - Ostia Antica
Po paru dniach zwiedzania Rzymu chętnie zdecydowaliśmy się na wyjazd poza miasto. Dzień był bardzo słoneczny, mieliśmy zatem okazję opalić się z daleka od zgiełku, tłumu i hałasu. Mając przed sobą mapkę i przewodnik zdecydowaliśmy się na wyjazd nad Morze Tyreńskie - plaża nie jest tu najciekawsza (ciemny piasek ) . Dowiedzieliśmy się od miejscowych, że w pobliżu znajdują się majestatyczne ruiny rzymskie, które konkurują z Pompejami. Wybraliśmy się tam zaraz następnego dnia. Mieliśmy szczęście bo nie było tłumów i nie musieliśmy płacić za wstęp.(był to poniedziałek - jedyny dzień kiedy można było wejść za darmo).
Jak się później okazało był to bardzo dobry wybór.
Główną zaletą tego miejsca jest to, że nie trzeba w Ostii chodzić wytyczonymi szlakami, można zaglądać praktycznie pod każdy kamień. Zwiedza sie bez przewodnika, więc to od nas zależy ile chcemy poświęcić na to miejsce czasu. My spędzilismy tu cały dzień.Była to dla nas duża odmiana po zwiedzaniu hałaśliwego Rzymu.
Ruiny starożytnej Ostii stanowią jeden z najcenniejszych zespołów archeologicznych Włoch położony wśród cyprysów i sosen śródziemnomorskich.Odkryto między innymi budowle takie jak forum, kuria, bazylika, portyki, liczne spichrze, zabudowania mieszkalne. Amfiteatr w Ostii został wybudowany około 12 roku p.n.e i mógł pomieścić około 3500 widzów,w Łaźniach Neptuna znajdują się zachowane mozaiki. Do ważnych budowli religijnych można zaliczyć: świątynię Triady Kapitolińskiej, świątynię Romy i Augusta, świątynię Ceres, świątynię Kybele, świątynię Mitreum z II i III w.
Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji we Włoszech:
Ostia znajduje się 30km na zachód od Rzymu.
Najlepiej dojechać z Rzymu z dworca TERMINI metrem (linią niebieską B) w kierunku Laurentina. Należy przesiąść się na stacji Magliana. Z Magliany najlepiej dojechać kolejką ok.30 min w kierunku Ostia Lido ( wysiąść na stacji Ostia Antica).

Ostia (łac. - ujście) - antyczne miasto portowe, być może pierwsza kolonia Rzymu, położone w ujściu rzeki Tyber do Morza Tyreńskiego, około 30 km na zachód od Rzymu - zachowane do dnia dzisiejszego ruiny są jednymi z największych pod względem powierzchni we Włoszech. Ponieważ od czasów starożytnych linia brzegowa odstępowała w ślad za morzem, obecnie port w dalszym ciągu znajduje się nad Tybrem, ale około 3km od plaży.