Jak mogliśmy dowiedzieć się, ubiegłoroczna Jaśminowa Rewolucja, zapoczątkowana przez młodych Tunezyjczyków wyszła Tunezji na dobre. Obecny rząd oraz partie polityczne wchodzące w skład parlamentu gwarantują bardziej demokratyczne rządy, zapewniają także szybszy rozwój kraju, a co ważne dla turystów gwarantują bezpieczeństwo.
Tunezja do tej pory postrzegana jest głównie przez pryzmat ponad 1000 kilometrów pięknych piaszczystych plaż, dobrą infrastrukturę hotelową oraz ponad 300 słonecznych dni w roku. Niewiele osób zna jednak dziedzictwo kulturowe kraju oraz ciekawe miejscowości znajdujące się z dala od nadmorskich kurortów. Ma to jednak ulec zmianie, dzięki opracowanej strategii promocji kraju. Dodać należy, że w Polsce 1 maja wystartowała wizerunkowa kampania promująca Tunezję.
Branża turystyczna generuje 7,5 procent PKB Tunezji, dając około 400 tysięcy miejsc pracy. Jednakże ubiegłoroczne wydarzenia (Jaśminowa Rewolucja) spowodowały znaczny spadek liczby turystów odwiedzających kraj. W 2010 roku wakacje w Tunezji spędziło łącznie ponad 6,9 mln turystów, w ubiegłym roku liczba ta spadła o 30,7 procent, do 4,7 mln. Jeśli chodzi o turystów z Polski, to w 2010 roku Tunezję odwiedziło ponad 151 tys. osób, w ubiegłym roku liczba ta wyniosła 97,4 tys. osób (spadek o 35,6 procent). W pierwszych czterech miesiącach 2012 roku, na wakacje w Tunezji zdecydowało się 8 585 naszych rodaków.
Jaśminowa Rewolucja w Tunezji przebiegła stosunkowo łagodnie, biorąc pod uwagę podobne wydarzenia w innych krajach regionu. Wydaje się, że zmiana władzy wpłynęła pozytywnie na sytuację w kraju, a perspektywa rozwoju turystyki jest bardzo dobra.
W sezonie 2012 wycieczki z Polski do Tunezji organizuje 17 touroperatorów:
- Alfa Star
- Aslema Tours
- Best Reisen
- Bee Free
- Bravo Tours
- Ecco Holiday
- Exim Tours
- Fresh Tours
- Neckermann Polska
- Nowa Itaka
- Oasis Tours
- Rainbow Tours
- Sun & Fun
- TUI Poland
- Scan Holiday
- Viva Tours
- Wezyr Holidays