Tajny test polskich biur podróży
Firma International Service Check przeprowadziła badanie jakości obsługi klientów przez touroperatorów działających na polskim rynku. Aby wyniki były wiarygodne zastosowano metodę „tajemniczy klient”.
Badanie polegało na skierowaniu anonimowych klientów do 14 biur turystycznych, kontroli poddano m.in. Almatur, Exim Tours, Neckermann, Orbis, Ecco Holiday, Scan Holiday czy TUI. Klienci odwiedzali biura w dniach 4-19 października, na podstawie ich obserwacji oraz ankiet stworzono ranking najlepszych polskich touroperatorów.
Ocenie poddano m.in. wiedzę i uprzejmość pracowników, umiejętność przekazywania informacji oraz wiedzę w zakresie prezentowanej oferty.
Pierwsze miejsce w rankingu zdobył Rainbow Tours z wynikiem 91%, tutaj szczególną uwagę zwrócono na dużą wiedzę pracowników o oferowanych produktach, oraz umiejętność przygotowania oferty do oczekiwań klienta). Na drugiej pozycji został sklasyfikowany Neckermann, ten touroperator uzyskał wynik 88,2 %.
Ze względu na małą próbę, badań tych nie należy traktować jako jednoznaczne. Podczas wizyt w biurach podróży mogło się zdarzyć że „tajemniczy klient” trafił na np. gorszego pracownika w biurze, co od razu miało by przełożenie na jego gorszy wynik.
Fr / 2009-11-23
Komentarze: