Polskie toalety w oczach obcokrajowców
Nadchodzące mistrzostwa europy w piłce nożnej - EURO 2012, które w dużej części będą organizowane w Polsce to duże wyzwanie dla wielu służb.
W Internecie ruszyła kampania edukacyjna „Toaleta2012.pl”, która ma na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na standard polskich toalet dostępnych publicznie. Standard ten rzutuje na obraz Polski i Polaków w oczach turystów z zagranicy.
Badania statystyczne przeprowadzone w ramach tej kampanii wskazują że zagraniczni turyści dość wysoko oceniają toalety w polskich hotelach, restauracjach czy na lotniskach. Gorzej wypadamy biorąc pod uwagę podróż pociągiem, autobusem czy podczas biwaku na kempingu.
Specjalne badania na temat czystości i dostępności toalet zostały zlecone TNS OBOP (ośrodek badania opinii społecznej). Z ich wyników możemy dowiedzieć się że najwyżej zostały ocenione toalety w hotelach, ponad 75% respondentów uważa ich standard za bardzo wysoki. Również toalety dostępne w polskich restauracjach zostały dobrze ocenione. Dobry wynik uzyskały również toalety na lotniskach. Ich standard oceniło pozytywnie 53% zagranicznych turystów, negatywnie - tylko 7%.
Trochę gorzej wygląda sprawa miejsc z których korzystają mniej zamożni. Ponad połowa ankietowanych z zagranicy, którzy korzystali z toalety na polskim kempingu uznała że ich stan jest niższy niż w ich kraju. Również toalety na dworcach kolejowych nie mogą poszczycić się dobrą renomą. Ponad 30% ankietowanych uważa że ich stan jest niski lub bardzo niski.
Chcąc podsumować wyniki badań, można wyciągnąć wnioski, iż w miejscach bardziej prestiżowych, związanych z danym lokalem, miejscem czy marką której zależy na dobrym wizerunku, standard toalet jest dobry lub bardzo dobry. Gorzej jest z ogólnodostępnymi toaletami, których nie dość że jest mało to również ich jakość pozostawia wiele do życzenia.
Fr / 2009-11-05
Komentarze: