Polacy najczęściej latają po Europie
Coraz więcej z nas podróżuje za granicę, zarówno w celach turystycznych, jak i biznesowych. Sprawdziliśmy więc, jakie kierunki cieszą się największą popularnością w sezonie jesiennym 2011, czyli od września do listopada.
Raport obejmujący okres 3 ostatnich miesięcy (wrzesień - listopad 2011 r.) zdecydowanie pokazuje, że miasta europejskie są kierunkami najchętniej wybieranymi przez Polaków. W pierwszej piątce najbardziej popularnych destynacji, do których zostały zakupione bilety za pośrednictwem portalu Lataj.pl, znalazły się takie miasta jak: Paryż, Stambuł, Londyn, Frankfurt i Moskwa. Z kolei najwięcej zapytań o oferowane połączenia dotyczyło nie tylko miast europejskich, ale i znacznie dalszych zakątków świata. Pierwsza trójka w tej kategorii prezentuje się następująco: Bangkok, Nowy Jork i Miami. Oznaczać to może, że wprawdzie latamy po Europie, lecz nasze aspiracje są dużo wyższe.
W analogicznym okresie ubiegłego roku dane te wyglądały bardzo podobnie. Największą popularnością cieszyła się sprzedaż biletów do metropolii europejskich - Paryż, Monachium, Mediolan, Londyn i Frankfurt. Z kolei najwięcej wyszukiwań dotyczyło: Bangkoku i Nowego Jorku.
- W ostatnim kwartale Polacy wyraźnie stawiali na loty w obrębie Europy. Dużą część tych podróży stanowiły wyjazdy służbowe. Jednakże obserwujemy wciąż wzrastające zainteresowanie bardziej odległymi kierunkami jak np: Bangkok, Nowy Jork czy Miami. Na pewno duży wpływ na tę sytuację ma fakt, iż coraz więcej osób planuje urlop z odpowiednim wyprzedzeniem, co stwarza szansę na zakup biletów lotniczych w atrakcyjnych cenach. A wtedy, jedynym ograniczeniem co do kierunku podróży jest nasza wyobraźnia! - mówi Janusz Wierzbowski, prezes zarządu Sonata Travel, operatora portalu Lataj.pl.
Lecisz, ubezpiecz się
Rapory ujawnił dodatkowo wzrost liczby nabywanych ubezpieczeń podróży. I choć największym zainteresowaniem cieszą się ubezpieczenia podstawowe, gwarantujące podróżnym wsparcie i pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku, to wynik ten jasno wskazuje na rosnącą świadomość Klientów oraz zapotrzebowanie na usługi gwarantujące wysoki komfort i bezpieczeństwo podróży.
Fr / 2011-12-06
Komentarze: