Anglojęzyczni turyści mogą mieć problemy w sprawnym korzystaniu z usług PKP. Spowodowane jest to brakiem informacji w języku angielskim umieszczanych na biletach czy tablicach informacyjnych.
Kupując bilet bądź czytając informacje umieszczane w pociągach, okazuje się że są one podawane po polsku, niemiecku, francusku i rosyjsku. Dlaczego nie ma ich w języku angielskim? Na to pytanie odpowiedziała Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA – „Wielka Brytania nie należy do Międzynarodowego Związku Kolei. Dlatego nie mamy obowiązku umieszczania informacji w tym języku”.
Taki stan wynika z historycznych uwarunkowań. Niegdyś właśnie niemiecki, francuski i rosyjski były językami funkcjonującymi we wszystkich europejskich kolejach. Obecnie PKP podczas modernizowania swojego taboru stara się systematycznie umieszczać także informacje w języku angielskim, jednak dla przewoźnika działania te nie są priorytetem.
Brak komentarzy. |