„Dziennik Gazeta Prawna” w programie Konsumencki Lider Jakości w kategorii „biura podróży” wyłonił liderów wśród polskich touroperatorów.
Liczy się opinia konsumenta.Konsumencki Lider Jakości to ogólnopolski, promocyjny program konsumencki, prowadzony przez dodatek do „Dziennika Gazety Prawnej”. Jego celem jest wyłonienie najlepszych zdaniem konsumentów firm z różnych branż. W badaniu brano pod uwagę opinie konsumentów na temat jakości wybranych produktów i usług oraz ich rozpoznawalności.
Badanie, aby jak najbardziej oddać stan rzeczywisty, było przeprowadzone na kilka sposobów, m.in. przy użyciu ankiet (elektronicznych oraz
face-to-face z udziałem badacza). Brało w nim udział 5410 osób.
Najlepsze polskie biura podróży.Zgodnie z wynikami badania najlepszymi biurami podróży w Polsce (według procent wskazań przez osoby biorące udział w badaniu) są:
- Itaka (28,7)
- TUI Poland (15,4)
- Rainbow Tours (12,3)
Zestawienie wygląda trochę inaczej (na korzyść Rainbow Tours), jeśli chodzi o znajomość marki danego touroperatora (w procentach) - wartości nie sumują się do 100 proc., gdyż każdy ankietowany mógł wybrać więcej niż jedno biuro:
- Itaka (82,9)
- Rainbow Tours (67,6)
- TUI Poland (60)
Pamiętać należy, że powyższe badanie oparte jest na opiniach konsumentów, które są odzwierciedleniem przeszłości (poprzedniego sezonu). Biura podróży Itaka, TUI Poland oraz Rainbow Tours są obecnie największymi podmiotami działającymi na polskim rynku (pod względem przychodów). Warto jednak pamiętać, że
TUI Poland przyniósł milionowe straty w ciągu ostatnich 2 lat. Bardzo dobrze wygląda za to sytuacja Rainbow Tours - biura, które praktycznie z miesiąca na miesiąc osiąga coraz to lepsze wyniki dzięki czemu pretenduje do miana zaufanego lidera na polskim rynku turystycznym.
Fr, fot. photoxpress.com / 2013-04-16