Linie lotnicze na Facebooku
Wraz z rosnącą popularnością międzynarodowego serwisu społecznościowego jakim jest Facebook.com, linie lotnicze zaczęły wykorzystywać go w celach marketingowych.
Swoje konta na Facebooku tworzą nie tylko regularne linie lotnicze ale także tani przewoźnicy. Na swoich kontach zamieszczają spoty i plakaty reklamowe, organizują konkursy oraz informują o aktualnych wydarzeniach i promocjach.
Spośród profili regularnych linii lotniczych na uwagę zasługuje ten założony przez niemiecką Lufthansę. Obecnie ten przewoźnik zgromadził już ponad 20 tys. fanów. Widząc duży potencjał marketingowy jaki daje Facebook, aktywne działania na tej platformie prowadzą także inne regularne linie. I tak profile Air France posiadają już ponad 8 tys. fanów a Swiss Air - przekroczył 6 tys. fanów. Na Facebooku znajdziemy także Polskie Linie Lotnicze LOT, które zgromadziły ponad 3 tys. fanów.
Wśród tanich przewoźników na uwagę zasługuje konto easyJet, które posiada ponad 23 tys. fanów, wyprzedzając pod tym względem znacznie takich przewoźników jak Ryanair. Czy węgierski Wizz Air.
Na najbardziej znanym na świecie internetowym serwisie społecznościowym Facebook.com swoje konta posiada już ponad 350 milionów użytkowników, z czego ponad 100 mln kont zostało założonych przez obywateli Stanów Zjednoczonych. Coraz częściej w serwisie pojawiają się konta firm, obecnie ich liczba na Facebooku przekracza 700 tys.
Fr / 2010-03-02
Komentarze: