Linie lotnicze chcą nowego systemu rezerwacji biletów
Zdecydowana większość biletów lotniczych (ok. 66 procent) jest sprzedawanych przez pośredników - agentów i biura podróży. Ci jednak bardzo często, ze względu na używany obecnie przestarzały system rezerwacji, nie mają możliwości proponowania pasażerom promocji, pakietów czy chociażby wyboru posiłku na pokładzie samolotu.
Obecne, przestarzałe oprogramowanie nie gwarantuje podmiotom sprzedającym bilety lotnicze dostępu do wszystkich opcji, z których może skorzystać klient. Wiele z nich (jak np. wybór posiłku na pokładzie samolotu) pojawiło się stosunkowo niedawno i nie są obsługiwane przez obecny system rezerwacyjny - dowiadują się o nich tylko pasażerowie dokonujący rezerwacji u konkretnych przewoźników.
Dlatego też linie lotnicze chcą zmian i nowego systemu. Podczas ostatniego szczytu Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych - IATA (International Air Transport Association) przedstawiono nową normę NDC, dzięki której wszyscy sprzedawcy biletów lotniczych będą mieli dostęp do wszystkich i co ważne, tych samych informacji.
Nie do końca zadowolone są z tego firmy zajmujące się dostarczaniem rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej, takie jak Travelport, Sabre Holdings czy Amadeus, które mogą stracić na wprowadzeniu nowego systemu.
Fr / 2013-06-20
Komentarze: