Koniec remontu krzyżówki na warszawskim Okęciu
W niedzielę o godzinie 8 rano zakończył się remont skrzyżowania dwóch pasów startowych na stołecznym lotnisku. Prace modernizacyjne trwały przez trzy weekendy września, dzięki nim na Okęciu będą mogły regularnie lądować największe maszyny.
Remont, a raczej termin jego wykonywania od początku budził kontrowersje wśród linii lotniczych oraz biur podróży, jednak jak zapewniały władze lotniska był on niezbędny, aby mogło ono dalej poprawnie i bezpiecznie funkcjonować.
Przez trzy pierwsze weekendy września wyremontowano skrzyżowanie dwóch pasów startowych. Podczas prac wymieniono nawierzchnię, zlikwidowany został także niewielki dołek, który istniał na skrzyżowaniu, tam poziom pasa trzeba było podnieść nawet o ponad pół metra. Dzięki przeprowadzonym pracom lotnisko będzie mogło przyjmować największe maszyny, jak np. Boeing 787 Dreamliner, który ma zacząć latać w barwach naszego narodowego przewoźnika na przełomie 2011 i 2012 roku.
Wykonany remont krzyżówki jest etapem przebudowy krótszego z pasów startowych na Okęciu, którego modernizacja ma zakończyć się do końca bieżącego roku. Do tego czasu wszystkie samoloty będą startowały i lądowały na dłuższym pasie.
Fr, fot. lotnisko-chopina.p / 2010-09-20
Komentarze: