Jak Rainbow Tours szkoli pracowników
W ostatnich latach biura podróży stawiają na jakość i rzetelność świadczonych usług. W efekcie tego, na stronach touroperatorów pojawiają się np. recenzje hoteli, co kilka lat temu było nie do pomyślenia. Duży efekt przynosi także wiedza pracowników biura, nie zapomina o tym Rainbow Tours.
Rainbow Tours sukcesywnie podnosi jakość obsługi klienta, poprawia znajomość oferty produktowej wśród sprzedawców oraz stale dokształca pilotów i rezydentów. Pomóc maja w tym szkolenia wewnętrzne, study toury oraz Akademia Pilotów i Rezydentów.
W drugiej połowie 2011 roku biuro rozpoczeło realizację projektu szkoleń wewnętrznych. W pierwszym etapie przy pomocy renomowanej firmy szkoleniowej wyłoniono grupę potencjalnych trenerów wewnętrznych rekrutujących się z pracowników sprzedaży touroperatora. W efekcie dalszych procesów wyłoniono zespół czterech osób, prowadzący zajęcia z zakresu technik obsługi klienta.
- Uczestnikami kursów oprócz doradców klienta z biur własnych Rainbow Tours są również pracownicy biur franczyzowych, ponieważ zależy nam na tym, aby standardy obsługi były wszędzie jednakowe. W kolejnym etapie, prawdopodobnie w IV kwartale 2012 roku stworzymy możliwość doszkalania również dla naszych najlepszych agentów - mówi Stanisław Franiak, dyrektor sieci sprzedaży Rainbow Tours.
Na chwilę obecną w warsztatach wzięło udział około 90 osób. Głównym celem projektu jest nie tylko podniesienie jakości obsługi klienta ale również poprawa znajomości produktów i programów Rainbow Tours oraz Bee Free.
Drugą formą szkoleniową oferowaną przez touroperatora są study toury które są okazją do zapoznania się z bazą hotelową oraz atrakcjami danego kierunku i jednocześnie stanowią doskonałą formę integracji pracowników.
- Głównym celem takiego wyjazdu szkoleniowego jest poznanie oferty hotelowej. Przy okazji uczestnicy mają możliwość zapoznania się z kulturą kraju, kuchnią oraz zwyczajami - mówi Rafał Wasiak, kierownik działu agencyjnego w Rainbow Tours - To również świetna okazja do wymiany spostrzeżeń oraz doświadczeń.
Rainbow Tours w roku 2011 przygotował dla swoich pracowników oraz agentów 13 wyjazdów szkoleniowych - między innymi do Chorwacji, Izraela, Turcji oraz na Sri Lankę i do Tajlandii. Łącznie wzięło w nich udział prawie 350 osób. Ze względu na stale rozbudowującą się ofertę oraz rosnące zainteresowanie tego typu szkoleniami Rainbow Tours planuje wysłać około 500 osób w roku bieżącym.
Touroperator w swoich działaniach edukacyjnych skupia się nie tylko na pracownikach zajmujących się sprzedażą. Poprzez swoją Akademię realizuje projekt szkoleń zamkniętych dla pilotów i rezydentów mając na uwadze konieczność nieustannego dokształcania, poznawania nowych destynacji i zwiększania wiedzy, której oczekują turyści.
Fr, fot. rainbow tours / 2012-03-23
Komentarze: