Ecco Holiday zabezpiecza na 100 procent
Po ostatnim głośnym upadku biura podróży Sky Club, oraz kilku niewielkich touroperatorów inne biura podróży starają się zapewnić klientom bezpieczeństwo. Ecco Holiday wyszło z ciekawą inicjatywą - biuro wprowadziło dodatkowe ubezpieczenie gwarantujące klientom 100 procent bezpieczeństwa.
- Mimo ostatnich wydarzeń oraz wielu dyskusji, które toczą się na temat bezpieczeństwa turystów, zarówno organizacje branżowe jaki i większość touroperatorów tkwi w przekonaniu, że wszystko jest w porządku. Uważamy, że takie podejście jest karygodne, dlatego postanowiliśmy we własnym zakresie zabezpieczyć naszych Klientów. Jeśli branża chce odzyskać zaufanie Klientów, powinna rozważyć podobne kroki - powiedział Grzegorz Płókarz, Prezes Zarządu Ecco Holiday.
Firma Ecco Holiday, jako pierwszy i na ten moment jedyny organizator, wprowadza dodatkowe ubezpieczenie chroniące pieniądze każdego Klienta. Dzięki niemu, w razie niezrealizowania umowy przez organizatora wyjazdu, ubezpieczyciel w ciągu 30 dni zwróci 100% dokonanej wpłaty. Koszt ubezpieczenia w całości pokrywa Ecco Holiday, zaś samo ubezpieczenie dostarczane jest przez SKOK Ubezpieczenia.
- Potwierdzam, że objęliśmy ubezpieczeniem Ecco Holiday, a dokładniej mówiąc Klientów tego touroperatora. Nie każdemu operatorowi udzielilibyśmy tego typu ochrony. Ufam, że te działania przyczynią się do zwiększenia wiarygodności firmy Ecco Holiday i pozwolą jej jeszcze skuteczniej działać na konkurencyjnym rynku usług turystycznych, gdzie - podobnie jak w branży ubezpieczeniowej - jedną z zasadniczych zalet jest wiarygodność i zaufanie - powiedział Tomasz Klimkiewicz, dyrektor Działu Ryzyka SKOK Ubezpieczenia.
Ubezpieczenie byłoby nieosiągalne, gdyby nie dobra kondycja finansowa i stabilne podstawy funkcjonowania firmy Ecco Holiday. Przed wprowadzeniem tego zabezpieczenia, konieczna była bardzo dokładna analiza kondycji organizatora, podstaw jego funkcjonowania, szans i zagrożeń wynikających z bieżącej działalności i innych czynników, dających ogólny obraz przedsiębiorstwa i pozwalających oszacować ubezpieczycielowi poziom ryzyka. Udało się tego dokonać w tak krótkim czasie dzięki sprawnemu przepływowi informacji między firmami, będącymi w jednej grupie kapitałowej. To kolejny przykład obrazujący sprawność funkcjonowania podmiotów należących do grupy finansowej SKOK i umiejętność korzystania na wzajem z ich potencjałów.
- Dotychczasowe rozwiązania nie sprawdziły się. W takiej sytuacji, naszym obowiązkiem jest chronić osoby, które powierzają nam swoje wakacje. Teraz każdy klient, zawierając umowę z nami, automatycznie będzie objęty dodatkową ochroną. W razie problemów, swoje pieniądze otrzyma w całości i w krótkim czasie. W obecnym systemie, niestety, nie może liczyć ani na szybki ani na pełny zwrot swoich wpłat. Jedyna propagowana forma ochrony pieniędzy klienta, sprowadza się do płatność kartą, co obciąża najbardziej portfel agenta. Tak być nie powinno. Pośrednik powinien mieć do dyspozycji pewny, dobry produkt i koncentrować siły na jego sprzedaży a nie płacić z własnej kieszeni za dodatkowe zabezpieczenia. - wyjaśnia Płókarz.
Jak podaje Ecco Holiday na swojej stronie internetowej, w złożonym zeznaniu finansowym za rok 2011, firma odnotowała zysk netto na działalności Ecco Holiday w wysokości 2,1 mln oraz na działalności Ecco Travel 2,5 mln. Na chwilę obecną, jest to jedyny touroperator w Polsce, który zabezpiecza tak wszechstronnie interesy swoich klientów. Dla zawierającego z organizatorem umowę oznacza to zupełny brak ryzyka związanego z utratą wpłaconych środków, a gwarantowany zwrot w ciągu 30 dni nie ogranicza jego możliwości zakupowych.
Fr / 2012-07-30
Komentarze: