Pracownicy Ecco Holiday zaczęli kontaktować się z niektórymi klientami już w połowie kwietnia, informując o anulowaniu wyjazdów i rozwiązaniu umowy. W najgorszej sytuacji byli klienci, którzy mieli wykupione wycieczki na weekend majowy. Nie dość, że ich wyjazd nie odbył się, to mieli nikłe szanse na kupno wycieczki u innego touroperatora (oferty na długi majowy weekend sprzedawały się jak ciepłe bułeczki i praktyczne przed samą majówką, wszystkie zostały wykupione).
Nie lepsza jest sytuacja tych, których wyjazdy dopiero mają się odbyć. Chcąc kupić ponownie wycieczkę do wybranego hotelu, muszą oni zapłacić dużo więcej niż poprzednio, w ofercie first minute.
Zdaniem rzeczniczki touroperatora - Aleksandry Olechnowicz, anulowanych zostało kilka tysięcy wycieczek, z kilkunastu tysięcy sprzedanych, w sumie odwołano około 25 procent wyjazdów. Wszystkim klientom przysługuje zwrot pełnej kwoty wpłaconych zaliczek.
Oto treść komunikatu, który pojawił się na stronie internetowej Ecco Holiday:
Szanowni Państwo,
Z uwagi na brak wymaganego obłożenia miejsc na niektórych naszych wylotach, zgodnie z zapisami Warunków Uczestnictwa, zostaliśmy zmuszeni do odwołania części operacji czarterowej. Mając świadomość niedogodności z tym związanych, serdecznie przepraszamy Klientów, których dotknęła ta decyzja.
Tego typu decyzje zawsze są trudne i zapadają jedynie w obliczu najwyższej konieczności. Biorąc na siebie ciężar odpowiedzialności za bezpieczeństwo naszych Klientów, nie mogliśmy narażać Państwa na konsekwencje realizacji wylotów nie mających odpowiedniego zbilansowania finansowego. Mogłoby to zakłócić przebieg Państwa wakacji czego stanowczo chcieliśmy uniknąć. Anulując część rezerwacji wybieramy mniejsze zło - dla wszystkich naszych Klientów i sieci agencyjnej.
Chcąc ograniczyć do minimum negatywne skutki naszej decyzji, dokładamy wszelkich starań, by informacje o anulacjach docierały do Klientów z możliwie największym wyprzedzeniem. Zwrot 100% wpłaconych zaliczek prowadzony jest w trybie pilnym, w ciągu 3 dni od wskazania numeru konta Klienta.
Obecna sytuacja ma charakter jednorazowy i obejmuje nie więcej niż 25% z liczby rezerwacji dokonanych w ofercie przedsprzedaży i w pierwszej części bieżącego roku. Pozostałe rezerwacje, czyli zdecydowana większość, będą realizowane zgodnie z harmonogramem.
By unikać w przyszłości tego typu zdarzeń, zmodyfikowaliśmy naszą ofertę na zbliżający się sezon, lepiej dostosowując ją do obecnych warunków rynkowych naszej branży oraz kryzysu jaki dotknął linie lotnicze. Jeszcze w maju przedstawimy Państwu nowy katalog ofertowy z wyjazdami letnimi i zimowymi, nieobarczanymi ryzykiem odwołania wylotów tak, jak ma to obecnie miejsce.
Mamy nadzieję, że z czasem uda nam się odzyskać Państwa pełne zaufanie, nie zamierzamy bowiem zawieszać naszej działalności związanej z organizacją wyjazdów turystycznych, a bezpieczeństwo prowadzonej działalności w poczuciu odpowiedzialności za każdego z naszych klientów pozostaje naszym priorytetem.
Zarząd Ecco Holiday.
Błyskawicznie po tej informacji,
pomoc poszkodowanym klientom, zaoferowało biuro podróży Rainbow Tours.