Biuro podróży Horyzont z siedzibą we Wrocławiu, po dziesięciu latach działalności, stało się niewypłacalne. Obecnie poza granicami kraju nie ma żadnych turystów wysłanych przez touroperatora, poszkodowane są jednak osoby, których wycieczki nie odbędą się pomimo tego, że zostały opłacone.
Informacje o problemach biura podróży Horyzont (Irena Szczypek - Horyzont Biuro Podróży) pojawiły się już na początku tego roku, kiedy to do Urzędu marszałkowskiego we Wrocławiu zaczęły trafiać skargi klientów, którzy nie mogli odzyskać pieniędzy za usługi turystyczne, które nie zostały wykonane. To skłoniło urzędników do przeprowadzenia kontroli w trakcie której wykryto nieprawidłowości w pobieraniu zaliczek przez Horyzont. Kontrolerzy nakazali właścicielce biura podniesienie sumy gwarancji ubezpieczeniowej.
Horyzont miał wykupioną gwarancję ubezpieczeniową w towarzystwie ubezpieczeniowym Signal Iduna na kwotę 42 tys. euro (około 173 tys. zł), ważną do 25 maja 2013 roku.
Ze względu na niezastosowanie się do poleceń kontrolerów Urząd podjął już wcześniej decyzję o wykreśleniu Horyzontu z ewidencji organizatorów turystyki.
Według wstępnych ustaleń poszkodowanych zostało kilkadziesiąt osób. Gwarancja touroperatora powinna pozwolić na pokrycie większości zobowiązań.
Wszyscy poszkodowani przez biuro podróży Horyzont mogą zgłaszać swoje roszczenia bezpośrednio do ubezpieczyciela lub za pośrednictwem Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej
http://www.turystyka.dolnyslask.pl/content/view/1111/1/lang,polish/.