Lista ostatnio dodanych relacji

Portugalia - Aktywny wypoczynek na zielonej Maderze

Madera marzyła się nam od dawna, jednak wciąż odkładaliśmy ją na później, gdyż z powodu dłuuuuugiej listy wymarzonych miejsc, wciąż wybieraliśmy jakieś inne kierunki. Wreszcie powiedzieliśmy sobie: „teraz albo nigdy” i już w październiku zarezerwowaliśmy termin wyjazdu na czerwiec. Zwykle, gdy wyjeżdżamy na jakieś ...

Czechy - Usti n/ Łabą

Kilka dni z bielskim biurem podróży ”Tęcza” spędzonych w Czeskiej i Saksońskiej Szwajcarii. Noclegi właśnie w Usti nad Łabą - trochę miejskiego zwiedzania i trochę pięknych okoliczności przyrody. Wyjeżdżamy rankiem z Katowic po drodze zabierając kolejnych uczestników; ostatni wsiadają we Wrocławiu. Jedziemy ...

Szwecja - od Karlskrony przez Sztokholm do Linkoping

Właściwie do Szwecji wybieraliśmy się w zeszłym roku na wakacje, lecz nie udało się wyjechać, więc w tym roku znów podjęliśmy próbę i - realizacja z sukcesem.
Teraz, gdy wreszcie gotowa jest autostrada, przez Polskę pięknie można przejechać i robiąc nawet postoje na obiad, czy kawę, spokojnie, w ciągu jednego dnia trasa z ...

Polska - Ziemia Lubuska

Krótki, bo tylko kilkudniowy, lecz za to intensywny wypad na Ziemię Lubuską obejmował poza dwoma stolicami tego województwa, czyli Gorzowem Wielkopolskim i Zieloną Górą wiele innych miejscowości, bardziej, lub mniej znanych, w których było coś ciekawego do zwiedzania.
Oto one:
Wschowa, Klępsk, Świebodzin, Gościkowo-Paradyż, ...

Polska - Łęknica i okolica

Tak jak Cieszyn jest miastem przedzielonym rzeką (Olzą) na część polską i czeską, tak Łęknica - wraz z otaczającym ją Parkiem Mużakowskim - jest oddzielona rzeką (Nysą Łużycką) na część polską i niemiecką - gdzie miasteczko nazywa się Mużakowem.
Spędziliśmy tam ledwie kilka godzin, wracając z kilkudniowego wypadu na ...

Polska - Polska centralna bis

Na deptaku w Ciechocinku i nie tylko. Tygodniowa rodzinna wycieczka wg mego pomysłu i planu do miejsc, gdzie jeszcze nie byłem i miejsc kiedyś zobaczonych, a wartych pokazania tym co nie widzieli. Wyjazd w 2 samochody i 8 osób z bazą w Ciechocinku. Noclegi trafione w punkt - ”Biały Domek” o rzut beretem od tężni przy ulicy ...

Hiszpania - czary mary Baleary - Welcome to Mallorca!

Jak już skończyły się ”masowe wyjazdy Polaków” na okupywaną od lat tzw. ”Wielką Majówkę”, tuż po tym majówkowym szaleństwie zaczęłam przyglądać się na oferty last minute; z założenia miało być pięknie i słonecznie czyli blisko, krótko, ciepło i tanio i wszystko znakomicie się udało, oprócz tego, ...

Polska - Zalipie - malowana wieś w Małopolsce

Zalipie odwiedziłam podczas pobytu w marcu w Busku Zdrój. Wspominałam o tym w mojej poprzedniej relacji pt. „Marzec na słonecznym Ponidziu”. Postanowiłam jednak poświęcić temu miejscu oddzielną galerię, ponieważ Zalipie – choć położone tylko 30 km od Buska – należy jednak do województwa małopolskiego. ...

Polska - Gliwice, Opole

Żadna to podróż, żaden wielki wyjazd - po prostu fotki z dwóch weekendowych wypadów do Gliwic oraz do skansenu wsi opolskiej w Opolu-Bierkowicach.
Gliwice - głównym celem było zobaczenie muzeum w dawnej willi przemysłowca Caro, gdzie w XIX-wiecznym budynku oprócz autentycznych wnętrz organizowane są tematyczne wystawy czasowe. My ...

Polska - Marzec na słonecznym Ponidziu.

Pierwszy tegoroczny wyjazd zaplanował mi nasz ukochany NFZ, wysyłając mnie (wraz z mężem) w marcu na trzy tygodnie do Buska Zdrój. Szczerze mówiąc za Buskiem – nie wiem dlaczego – nie przepadam, a tu jeszcze w marcu… pogoda niepewna… Nie ukrywam, że wolałabym jakieś miejsce, w którym jeszcze nie byłam. Ale ...