Podróże, wakacje
Wakacje
Nawigacja: Strona główna » Forum dyskusyjne

Nie jesteś zalogowany.

#1 2009-10-16 13:22:11

Gogol

Sousse

Wybieram się do Sousse w Tunezji za 2 tygodnie. Czy ktoś tam już był i może polecić co warto zobaczyć, gdzie pojechać. I jakie są wasze wrażenia ?? Dzięki !!!!

 

 Reklama

Travelmaniacy.pl

#2 2009-10-16 17:06:27

KlaudiaRakocz

Re: Sousse

Ależ oczywiście;). po pierwsze trzeba iść na medine - Stare Miasto- wpisaną do światowego dziedzictwa UNESCO, z Sousse niedaleko jest do Monastiru i Portu el Kantaoui-portu wszelkiej pomyślności...to tez obowiązkowy punkt programu....przepiękny port, wesołe miasteczko, zoo i świecąca nocą fontanna.
A w "reszcie" Tunezji warto odwiedzić Kartaginę, Sidi Bou Said, El Jem, Chebike i Tamerze, Matmate, Douz, suche jezioro i jeszcze pewnie wiele, wiele innych...odsyłam do artykułu autorstwa anetzb:
http://www.travelmaniacy.pl/artykul,tun … 4,2,0.html
miłej lektury...

 

#3 2009-10-16 21:21:10

katrinka

Re: Sousse

no,port Al kantaoui koniecznie

 

#4 2009-10-17 09:27:02

anet_zb

Re: Sousse

jak będziesz dwa tygodnie to koniecznie trzeba zaliczyć wycieczkę na Saharę, Tunis, Sidi Bou Said, Kartarginę - może opisy naszych podróży Ci ułatwią,
http://www.travelmaniacy.pl/profil,413, … 09,tunezja
http://www.travelmaniacy.pl/profil,413, … 25,tunezja
http://www.travelmaniacy.pl/profil,413, … 51,tunezja

Ostatnio edytowany przez anet_zb (2009-10-17 09:34:18)

 

#5 2009-10-19 12:20:38

Gogol

Re: Sousse

Dzięki wszystkim za odpowiedzi!!!! Na pewno wszystkie informacje sie przydadzą! Mam jeszcze jedno pytanie, czy warto/trzeba wziąć ze sobą dolary czy bez problemu wypłacę kase w bankomatach na miejscu??

 

#6 2009-10-19 13:05:21

KlaudiaRakocz

Re: Sousse

Dinar w stosunku do dolara amerykańskiego ma się miej więcej 1 do 1,3. Za każdym razem, jak będziesz wymieniać je na Dinary weź potwierdzenie, ponieważ Dinarów nie wolno wywozić z Tunezji...jeśli Ci jakieś zostaną to z tym potwierdzeniem przy wylocie na lotnisku możesz je z powrotem wymienić na dolary. Nie wiem, jakie jest przelicznik przy wypłacaniu z bankomatu...nie wiem, czy się w ogóle da...ja bym nie ryzykowała...pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez KlaudiaRakocz (2009-10-19 13:25:44)

 

#7 2009-10-19 13:11:09

Gogol

Re: Sousse

Znowu dziękuję! A jeszcze pytanie z ciekawości - ile kosztują te 2-dniowe wycieczky do Sahary?

 

#8 2009-10-19 13:24:33

KlaudiaRakocz

Re: Sousse

160-180 dinarów u rezydenta....ale Warto;)
1 dinar ok 2,5 zł

Ostatnio edytowany przez KlaudiaRakocz (2009-10-19 13:24:50)

 

#9 2009-10-19 19:27:36

Ewana1987

Re: Sousse

Sporo... Na pewno można taniej!

 

#10 2009-10-20 11:40:07

Gogol

Re: Sousse

Mam nadzieję ża taniej - mamy napięty budżet! A jesteśmy tylko tydzien więc nie wiem czy w ogóle warto...

 

#11 2009-10-20 11:44:31

KlaudiaRakocz

Re: Sousse

Co za pytanie...oczywiście że warto!!!! to  esencja Tunezji....tym bardziej, ze teraz nie czas na plażowanie...wiec 5 dni na pobyt w hotelu myślę, ze starczy wink

 

#12 2009-10-20 13:52:58

Gogol

Re: Sousse

No masz rację, jak będzie słońce będziemy na plażu, jak tylko pada deszcz uciekamy na pustynie big_smile

 

#13 2009-11-02 16:48:18

Gogol

Re: Sousse

Właśnie wróciliśmy z Tunezji (niestety!) Było super! Pogoda byla fatastyczna. Dzięki za porady!

 

#14 2009-11-02 16:52:19

Fresh

Re: Sousse

Gogol napisał:

Właśnie wróciliśmy z Tunezji (niestety!) Było super! Pogoda byla fatastyczna. Dzięki za porady!

Bardzo chętnie przeczytamy opis podróży oraz zdjęcia - zachęcam do dodania ich do serwisu, dzieki temu innym uzytkownikom będzie łatwiej podjąć decyzje przed wyjazdem do tunezji smile

Pozdrawiam,

 

#15 2009-11-03 14:12:59

Gogol

Re: Sousse

OK, postaram się napisać krótke podsumowanie (mój polski jest trochę słaby!).

Najpierw, gorąco polecam Tunezja w październik!!! Byłem 22-29 pazdziernika, i ja pojechałbym w tym samym czasie następnym razem. Może 2 tygodniu wczesniej. Jedyny problem było czasami trochę wiadr. Oprócz tego pogoda byla super, i w ogole bardzo malo osob. Podobno (zwłaście w naszym hotelem) w lipiec i sierpień jest tyle ludzi że trzeba być przy basen lub plaż przed 8 aby zarezerwować miesce. Wcale nie mialismy ten problem!

Mieszkalismy w Sousse, w hotel Samara, all inclusive (Oasis travel). Hotel był super, staff barzo mily, mowili nawet po polsku (nie chiali do mnie mowic po angielsku!). 3 minuty do plaży, 40 minuty na nogach do mediny, lub 2.50 dinary w taksowce.

Polecam El Jem - jest tam wielki amfiteatr. Moglibiśmy dotąd pojechać z Oasis, za 76dinarow (plus jeszcze miasto), ale pojechalismy pociągem, za 7 dinarow! Pociągy w ogole są bardzo prosto zorganizować, i tanio!

Nie wiem, jeśli ktoś ma jakis specialnie pytanie proszę napisać!

 

Stopka forum

Napędzane przez PunBB, modyfikacja Fresh