Lista wyróżnionych relacji

Turcja -

Turcja jest tak rozległym i różnorodnym krajem pod każdym względem, że aby choć trochę poczuć tamtą atmosferę, próbować zrozumieć jej mieszkańców, ich niepokoje, szczególnie w północnej części kraju należy tam jechać na pewno wiele razy. Nie mówiąc już o zabytkach, dziedzictwach kultury, którymi Turcja jest po prostu ...

Czarnogóra -

Po długiej,30-godzinnej podróży autokarem docieramy w końcu do Czarnogóry.Przepiękne widoki,które towarzyszą nam już od wybrzeża chorwackiego stają się jeszcze wspanialsze.Ale oto przejeżdżamy wzdłuż poczerniałych, wypalonych wzgórz.W sierpniu szalały tu pożary i pozostawiły przygnębiająca pamiątkę.
Trudno oderwać wzrok ...

Egipt -

Pierwszy kontakt z kontynentem afrykańskim, tym krajem wymarzonym, pełnym jeszcze tajemnic, biedy i bogactwa, wspaniałej przyrody i ciężkiej pracy.No i była to miłość od pierwszego wejrzenia. Wszystko mnie ekscytowało, wszystko mi odpowiadało, wszystkim byłam zachwycona począwszy od pierwszego podmuchu gorącego, suchego powietrza na ...

Włochy -

10 dniowa wycieczka z Rainbow Tours. Przelot samolotem na koniec buta a następnie przejazd autokarem przez całe Włochy - Pompeje, Neapol, Monte Cassino, Rzym, Watykan, Florencja, Wenecja.Termin październikowy ale pogoda wyjątkowo piękna. Należy jednak pamiętać, ze w górach wieczorem już jest zimno a hotele chyba oszczędzają, bo noce ...

Turcja - LICYJSKA - Oludeniz

Był to wyjazd typu 7+7, czyli zwiedzanie Turcji klasyczną trasą oraz tygodniowy pobyt w zjawiskowym Oludeniz! Turcja przepiękna wyjazd bardzo udany. Same plusy.Może zacznę od początku. Otóż kolejność mieliśmy odwrotną niż chcą wszyscy - czyli najpierw był pobyt, potem zwiedzanie! (dla mnie taka kolejność ma same zalety: zdążę ...

Polska - Niedzica, Czorsztyn i okolice

Zamek w Niedzicy znany pod nazwą „Dunajec” wybudowano ok. 1325 roku. Dziś jest jednym z najpiękniejszych i najbardziej znanych zamków w Polsce. Malowniczo położony stoi na stromej skale, stanowi niewątpliwą atrakcję Pienin i polskiego Spisza. Wygląd zamku został znacznie zmieniony gdy na rzece ukończono budowę potężnej ...

Maroko - Fez

Po dwóch dniach odpoczynku nad Gibraltarem ruszyliśmy promem odpływającym z Taryfy. Po półgodzinnym rejsie wylądowaliśmy w Tangerze - magicznym mieście na styku Afryki i Europy i cytując prosto z przewodnika „Tanger - miasto legenda, historycznie i mentalnie stojące okrakiem między Afryką a Europą” i tak naprawdę ...

Hiszpania - LLoret de Mar

Zawsze marzyła mi się Hiszpania. No i nareszcie UDAŁO SIĘ!! :) 9dni na Dzikim Wybrzeżu :)Głównym miejscem pobytu i wypoczynku na Costa Brava było Lloret de Mar - kurort znany i lubiany przez Polaków. Rzeczywiście bardzo często spotkać tam można naszych rodaków. Jest to niewielkie miasteczko, nastawione na zabawę i rozrywkę, gdzie ...

Zambia - Okolice Livingstone

Wodospad Wiktorii leży na granicy Zambii i Zimbabwe. Odkryty przez Davida Livingostone, nazwany został na cześć królowej Wiktorii. Przez lokalnych mieszkańców nazywany Mosi a Tunya - Dym, który grzmi. I faktycznie, w porze mokrej - gdy jest wysoki stan wody - wodospad grzmi zza deszczowej zasłony. Gdy jest niski stan wody - można się ...

Jordania -

Jechaliśmy główną drogą do Madaby. W tym mieście odkryto w kościele mozaikę, przedstawiającą mapę Ziemi Świętej. Po dwóch dniach w tym kraju zauważyliśmy, że Jordania jest droższym i bardziej rozwiniętym krajem.Z Madaby ruszyliśmy na zachód przez góry, w kierunku Morza Martwego, które pokazało się nam w pełnej krasie tuż ...