Lista wyróżnionych relacji

Egipt - Luxor

Pobyt rozpoczęłyśmy z koleżanką zakwaterowaniem w hotelu w Hurghadzie. Wymiana pieniędzy na egipskie funty i odnalezienie dworca z którego jadą autobusy firmy UPPER EGIPT (przy głównej ulicy w dzielnicy Dahar) to był plan spacerowo-wieczorny. Potwierdziłyśmy na miejscu odjazd autobusu o godzinie 01:00 w nocy i cenę 35 funtów ...

Austria - MAYERHOFEN

Zawsze stawaliśmy przed dylematem, wakacje letnie czy zimowe. Z natury kochamy ciepły klimat, ale perspektywa zobaczenia tych pocztówkowych gór, bajecznych tras wspaniale przygotowanych była bardzo kusząca. Stało się, decyzja zapadła. Pojechaliśmy prywatnym samochodem, Droga trochę męczy - ok. 10 godz. jazdy, ale cel widać juz ...

Czechy - Praga

Wszystko zaczęło się pod koniec września, kiedy postanowiłem wybrać się do Pragi. Na miejsce dotarłem 18 września po całonocnej podróży pociągiem. Zupełnie spontanicznie od razu udałem się na miasto. Nie miałem załatwionego noclegu ani nic z tych rzeczy, zająłem się tym dopiero później.Na początek zwiedziłem Bramę ...

Tunezja - KARTAGINA

Do Kartaginy wybraliśmy się pociągiem z Tunisu. Podróż trwała około 20 minut. Starożytna Kartagina to jedno z najbardziej znanych miejsc w Tunezji. Turystów przyciąga tu jej romantyczna legenda i wielowiekowa historia. To tutaj rozegrał się tragiczny romans pochodzącej z Kartaginy Dydony i Rzymianina Eneasza. Legenda głosi, że ...

Dominikana - Luperon

Jakieś 8 lat temu, albo nawet więcej. Gdy byłem na pierwszym roku studiów, moja przyjaciółka, a raczej jej chłopak wygrał w jakimś konkursie wycieczkę na Dominikanę. Jakże im wtedy zazdrościłem. Usiadłem do komputera by opisać Wam moją kolejną wyprawę. Siedzę i zastanawiam się co i jak mam opisać. Jestem w kropce. Nie bardzo ...

Polska - Gdańsk

Gdańsk to moje rodzinne miasto, z którego jednak wyprowadziłam się jednak dość dawno. Gdy tylko mogę, powracam tu, aby przypomnieć sobie te wszystkie piękne miejsca zapamiętane z dzieciństwa i młodości.W zeszłym roku, korzystając z odbywającego się w Gdyni zlotu żaglowców z całego świata odwiedziliśmy też Gdańsk. Spacer po ...

Turcja - Kapadocja Goreme

Będąc w Turcji nie podobna nie skorzystać z okazji i ominąć Kapadocję z Doliną Goreme. Kapadocja - podobno oznacza „krainę pięknych koni”. My o dziwo takich nie spotkaliśmy, za to zauroczył nas niespotykany, prawie księżycowy krajobraz. Te skalne formy swój wygląd zawdzięczają wulkanom, które około 30 milionów lat ...

Australia - Melbourne, Gold Coast, Echuca

Wyjazd do Australii był nie lada niespodzianką. Na maila dostałam bilety i nic tylko trzeba było jechać:) Na Walentynki :) Pierwsza wizyta w Craigieburn - miejscu gdzie mam spędzić resztę życia... no i oczywiście „City”, czyli centrum Melbourne. Co mnie bardzo zaskoczyło, miasto nie jest wielką metropolią na skalę ...

Tajlandia - Krabi

Do Krabi doleciałyśmy samolotem z Bangkoku. Postanowiłyśmy pierwszą noc spędzić w Krabi Town. Znalazłyśmy tani nocleg z darmowym internetem blisko targu. Na nocnym bazarze jest pyszne jedzenie, jako że Krabi miało być ostatnim przystankiem naszej podróży, nie miałyśmy już pieniędzy, co nie znaczyło, że nie można smacznie ...

Tajlandia - Bangkok

W końcu dotarłyśmy do Bangkoku... Samolotem. Dojechałyśmy do Kaho San i zaczęło się poszukiwanie noclegu. Wcale nie było łatwo, bo wszystko co tanie było pozajmowane. Zatrzymałyśmy się na pierwszą noc w okolicy, a następnego dnia już na Khao San. Wszędzie chodziłyśmy na piechotę, a że starówka była tuż obok, można było ...