Polska - Nadbałtyckie klimaty na zakończenie lata - relacja z wakacji

Zdjecie - Polska - Nadbałtyckie klimaty na zakończenie lata
Nie lubię tłoku na plażach, dlatego w czasie wakacyjnych miesięcy omijam polskie morze szerokim łukiem. Jednak uwielbiam spacery brzegiem morza, kiedy wakacyjni turyści już wyjadą i plaże są ciche i puste. Dlatego na początku września, kiedy już opadły emocje związane z czerwcowym zwiedzaniem przepięknej Madery, zapragnęliśmy chociaż na kilka dni wyjechać nad Bałtyk. Zamarzyły nam się spacery pustą plażą, malownicze zachody słońca, szum fal…
W ubiegłym roku nie byliśmy nad Bałtykiem – wybraliśmy zwiedzanie Jury Krakowsko-Częstochowskiej. Dwa lata temu byliśmy w Jastrzębiej Górze, jednak dojazd tam… ech… korki na obwodnicy Trójmiasta wspominam jako dramat. Dlatego tym razem postanowiliśmy wybrać miejsce, do którego dojazd od nas z Podlasia będzie łatwiejszy i krótszy. Padło więc na Mierzeję Wiślaną – tam nas jeszcze nie było. Wybraliśmy przyjemny, niedrogi pensjonat w Krynicy Morskiej. Nie zależało nam na jakimś luksusowym hotelu, lecz raczej na miejscu dobrym jako baza wypadowa do zwiedzania. Po drodze zaplanowaliśmy jeszcze odwiedzenie kilku zamków krzyżackich położonych na naszej trasie, ale o tym w oddzielnej relacji :)

Na Mierzei Wiślanej mieszkaliśmy – jak już wspomniałam – w Krynicy Morskiej. Tu odwiedziliśmy port rybacki i jachtowy, przespacerowaliśmy się po centrum miasteczka i podziwialiśmy malownicze zachody słońca. Ponadto wybraliśmy się na wycieczkę po ciekawych miejscach mierzei - obejrzeliśmy jeszcze nie oddany do użytku słynny przekop, odwiedziliśmy urokliwe Kąty Rybackie, przespacerowaliśmy się w rezerwacie kormoranów (ptaków, niestety, we wrześniu już tam nie było) i odwiedziliśmy cudownie puste plaże Jantaru. Wybraliśmy się też na wschód od Krynicy Morskiej, podziwiając po drodze widoki z Góry Pirata i innych punktów widokowych, a w końcu dojechaliśmy aż do parkingu w osadzie Piaski (inna nazwa - Nowa Karczma), gdzie odwiedziliśmy przepiękne białe plaże. Osada Piaski to ostatnie siedziby ludzkie na polskiej części Mierzei Wiślanej. Dalej nie ma już dróg utwardzonych, a do granicy z Rosją jest już tylko ok. 4 km.