Malezja - Kuala Lumpur - relacja z wakacji

Zdjecie - Malezja - Kuala Lumpur

Kuala Lumpur stanowił pierwszy i ostatni etap naszych azjatyckich wakacji w lutym/marcu 2006 roku. Zatrzymaliśmy się na trzy noce w hotelu Dorset Regency - praktycznie w samym City, blisko do shoppingow, restauracji i przystanków monorail (taksówki wychodzą taniej dla więcej niż 2 osób). Wspaniale śniadania wliczone w koszt akomodacji. Specjały kuchni europejskich, azjatyckich i arabskich do wyboru, soki i owoce. Wszystko pyszne i wspaniała obsługa.

W Kuala Lumpur wynajęliśmy taksówkę i zrobiliśmy sobie wycieczkę objazdową po mieście zaliczając m. in. największą chińską świątynię w Malezji Thean Hou, Tugu Negara - park - pomnik poświęcony walce Narodu Malajskiego o wolność, z pięknymi ogrodami i fontannami oraz główny meczet KL Masjid Negara zbudowany w postmodernistycznym stylu, gdzie musieliśmy okryć nasze niewierne ciała zgrzebnymi muzułmańskimi szatami.

Oprócz tego powłóczyliśmy się po mieście, porobiliśmy zakupy, objadaliśmy się w restauracjach i byczyliśmy się w hotelowym basenie skąd rozpościera się ciekawy widok na miasto. Zrobiliśmy też inne wycieczki, które opiszę oddzielnie w części drugiej naszej podróży do Kuala Lumpur. Kolejną noc spędziliśmy w Kuala Lumpur wracając z Phuket do Adelajdy.

Kuala Lumpur warto odwiedzić:

• Petronas Towers - najbardziej znane budowle w mieście, jedne z najwyższych na świecie. Z najwyższych pięter rozlega się wspaniały widok na całe miasto, ponadto mieści się tam największy dom handlowy Malezji;

• Lake Gardens - ogrody, znajdujące się w okolicy Malezyjskiego Parlamentu, które dzielą się na Motyli Park, Jeleni Park, Ogród Orchidei, Ogród Hibiskusa i największy w Południowo-Wschodniej Azji Park Ptaszarski;

• Stacja Kolejowa w Kuala Lumpur, która została zbudowana w 1911 roku przez Brytyjczyków - obecnie nadal pełni swoją funkcję jako węzeł kolejowy;

• Meczet Masjid Negara zbudowany w postmodernistycznym stylu;

• Największa chińska świątynia Thean Hou, na Wzgórzu Robson (największa w tej części Azji);

• Tugu Negara - park - pomnik poświecony walce Narodu Malajskiego o wolność, z pięknymi ogrodami i fontannami;

• Pałac Królewski (nie ma wejścia do samego Pałacu - można podjechać tylko pod bramę);

• Nocny targ chiński.

W każdym hotelu można wykupić różne wycieczki objazdowe po mieście lub, tak jak to zrobiliśmy my, można wynająć taxi i pojeździć tam gdzie się chce. Warto poświęcić dzień na ogrody Lake Gardens. Żeby dostać się do Petronas Towers trzeba zarezerwować bilety dużo wcześniej.

Kuala Lumpur to stolica i największe miasto Malezji, położone w środkowej części Półwyspu Malajskiego. Kuala Lumpur tworzy specjalny, wydzielony dystrykt o tej samej nazwie na terenie stanu Selangor. Ludność ok. 1,5 miliona, a łącznie z przedmieściami 4,2 miliona mieszkańców. Powierzchnia: 243,65 km2.

Kuala Lumpur to jedno z najszybciej rozwijających się miast Azji Południowo - Wschodniej, z przyrostem gospodarczym powyżej 10% w skali rocznej.

Miasto rozbudowywane jest bez ładu architektonicznego. Obok centralnej dzielnicy miasta z autostradami i wieżowcami, znajdują się dzielnice zamieszkane przez Chińczyków z tradycyjnymi domami i wąskimi uliczkami. Architektura miasta stanowi połączenie tradycyjnych stylów azjatyckich i nowoczesności. Pośród budynków wybudowanych w stylu wschodnim i kolonialnym wyrosły, będące dumą Kuala Lumpur, wieżowce: Dayabumi Building, Tabung Haji Building, Menara Telecom i znane na całym świecie bliźniacze wieżowce Petronas Towers.

Ruch Lewostronny. Taksówki to najtańsza opcja transportu dla więcej niż 2 osób. Trzeba jednak brać pod uwagę korki uliczne. Kolejka Monorail droższa ale fajna i korki jej niestraszne.