Polska - Warszawa - relacja z wakacji

Zdjecie - Polska - Warszawa

Do Warszawy pojechałem na 5 dni do kuzynki/ciotki. Prawie co roku do niej przyjeżdżam i co roku robimy inne rzeczy. To ona najlepiej pokazała mi Warszawę, na te pięć dni mieliśmy zaplanowane trochę czasu.

Z mojego miasta autobusy kursują parę razy dziennie ... rano wsiadłem w autobus i po 2 godz. (to było południe) byłem w Warszawie, wysiadłem na dworcu Zachodnim gdzie odebrała mnie kuzynka. Na początku podjechaliśmy do domu odstawić moja torbę, kupiliśmy dla mnie bilet autobusowy i ruszyliśmy w miasto ... pojechaliśmy do centrum, zjedliśmy pyszny deser w Wedlu, powłóczyliśmy się jeszcze trochę po mieście, pospacerowaliśmy i wróciliśmy do domu.

Na następny dzień mieliśmy zaplanowany Park, ogrody i jezioro Wilanowskie. Więc też tam pojechaliśmy ... chodziliśmy po parku, oglądaliśmy piękny pałac i wspaniałe ogrody, obeszliśmy dookoła jeziorko Wilanowskie i robiliśmy zdjęcia. Po 2 godz. chodzenia po Wilanowie strasznie pogryzły nas komary! Następnie wyszliśmy i poszliśmy na pizzę do pizzerii Marzano. Pizza bardzo dobra. Następnie sprawdziliśmy repertuar w kinie. Postanowiliśmy że następnego dnia pójdziemy do kina ... poszliśmy na przystanek i udaliśmy się do domku.

Trzeciego dnia poszliśmy do Promenady do kina na horror pt. „Naznaczony”. Bardzo Polecam! potem pochodziliśmy sobie po sklepach :) i ten dzień zrobiliśmy sobie taki luźniejszy bo nie byłem w hotelu z all inclusive, więc trzeba było iść na zakupy itd....

W następnym dniu oprócz tego, że odwiedziliśmy rodzinę na starówce to w związku z tym że był piątek poszliśmy spacerkiem na multimedialny pokaz fontann (Podzamcze). Ten pokaz wywarł na mnie niesamowite wrażenie i bardzo mi się podobało! Te kolory!, dźwięki muzyki Chopina!, filmy i zdjęcia wyświetlane na ścianie z wody! Coś pięknego :). Bardzo Polecam!!! Po pokazie poszliśmy sobie na spacer po Starówce, zaszliśmy na lody, popstrykaliśmy fotek w tym pięknym miejscu i autobusem wróciliśmy do domu.

Ostatniego dnia czekał mnie niestety powrót ... Wracając patrzyłem przez szybę na zalaną przez prawie nieustająco padające deszcze w lipcu Warszawę. Bardzo fajnie spędziłem czas w Warszawie. To były na serio super dni!

• Pałac i ogrody Wilanowskie,
  • Multimedialny park fontann na Podzamczu.

Ogród w Wilanowie (znany także jako Park Wilanowski) to ogród wchodzący w skład zespołu pałacowo-parkowego w warszawskim Wilanowie, obok pierwotnie podmiejskiej rezydencji króla Jana III Sobieskiego, zajmujący powierzchnię 45 ha (razem z Jeziorem Wilanowskim i Kanałem Sobieskiego). Jest to część obszaru podległego Muzeum Pałacowi w Wilanowie, obejmującego ogółem 89 ha. Wstęp płatny: 5 zł - bilet normalny, 3 zł - bilet ulgowy. Ja trafiłem w dzień darmowy, to był czwartek więc się naprawdę opłaca.

Multimedialny Park Fontann tworzą dwie fontanny: główna o powierzchni ponad 2.200 m2 oraz liniowa o długości 120 m, nazywana organami wodnymi. W pobliżu dzieci mogą się bawić na wodnym placu zabaw (tzw. pluskowisku) o powierzchni 140 m2.

Pokazy multimedialnego widowiska „Woda - Światło - Dźwięk” odbywają się do 12 października w piątki, soboty i niedziele o 20.30. W pozostałe dni tygodnia prezentacja bez laserów i dźwięku. Wstęp darmowy.