Podróże, wakacje
Wakacje
Porada miesiąca: Zobacz jak tanio zarezerwować hotel! >>

Egipt, Pobyt w Hurgadzie + objazd - porady, zwiedzanie i opis wakacji użytkownika kawusia6.

Lipiec 2003
Egipt

Minęło już kilka lat od tamtej podróży więc wspomnienia częściowo się zatarły. Po przylocie do Hurgady mieliśmy dzień na przystosowanie się do lipcowego upału. No i potem zaczęło się zwiedzanie czyli to co „tygryski” lubią najbardziej :)

Pierwszy punkt programu Luksor i Karnak. Luksor wyrósł na ruinach stolicy Egiptu - Teb. Możemy tam podziwiać monumentalne świątynie (ta w Luksorze z wielką kolumnadą) jest jednym z najwspanialszych zabytków Egiptu. Przeżyciem dla mnie było przejście się słynną. W Karnaku zaś w Świątyni Amona oprócz kilkakrotnego okrążenie pomnika Wielkiego Skarabeusza podziwiałam Wielką Salę Hypostylową. Potem „spotkaliśmy” się z „duchami faraonów” czyli byliśmy w Dolinie Królów. Słynna chyba zwłaszcza w związku z odkryciem przez Cartera grobowca Tutenhamona. Oczywiście grobowców faraonów jest tam wiele. Umęczeni, ale wciąż głodni wrażeń dotarliśmy do Świątyni Hatszepsut.

Widok majestatycznej świątyni przywartej do podnóża stromego zbocza pozostaje w pamięci na długo. Co ciekawe Hatszepsut - to jedyna kobieta/faraon w historii Egiptu. Wspaniała, dumna, myśląca na pewno perspektywicznie nie przewidziała niestety jednego - że jej imię i osoba, będą przez jej następców wymazane z kart historii. Na szczęście nie udało się to do końca.

Wieczorem w końcu statek - to co mogło nas spotkać najlepszego :) Podobno można trafić różnie; po Nilu pływa około 250 statków. Nasz był super! Wygodny; pięknie wyposażony z basenikiem. Jedzenie to duży, kolejny plus tego wyjazdu. Płynąc statkiem po Nilu odwiedziliśmy Edfu ze Świątynią Horusa, która przez blisko 2 tysiące lat spoczywała pod piaskiem i pyłem; świątynię w Kom Ombo (gdzie widziałam zmumifikowane krokodyle) w której czczono boga Sobka pod postacią krokodyla. Dalej był Asuan - piękny z Wyspą Elefantyną; Ogrodem Kitchenera i Hotelem Old Cataract (w którym Agatha Christie napisała część swojej książki „Śmierć na Nilu”).

Niestety wszystko co dobre kiedyś się kończy; musieliśmy opuścić statek, aby udać się pociągiem do Kairu. Tutaj czekały na nas piramidy i Sfinks w Gizie, Muzeum Egipskie i targ wokół Chan al-Chalili. Miasto ogromne; hałaśliwe, pełne ludzi, zapachów, dźwięków. Ciekawostką jest fakt, że na cmentarzu w Kairze mieszkają ludzie i prowadzą tam normalne życie. Co kraj to obyczaj! Po Kairze udaliśmy się do Hurghady, aby spędzić resztę czasu na lenistwie. Choć byłam potem jeszcze kilka razy w Egipcie ten wyjazd wspominam najmilej :)

Kair, Luksor, Karnak, Edfu, Asuan

Był to mój pierwszy kontakt z Egiptem. Wybraliśmy rejs po Nilu - naprawdę super sprawa. Wtedy byliśmy z biurem Alfa Star (wróciliśmy zadowoleni).