Biura podróży upadły, turyści nadal bez odszkodowań
Biura podróży Orbis Travel oraz Selectours ogłosiły upadłość prawie rok temu, jednak ich klienci do tej pory nie otrzymali odszkodowań. Co więcej, wiadomo już, że wypłaty rekompensat odbędą się nie wcześniej niż w przyszłym roku.
Poszkodowani klienci biura podróży Selectours mogą sprawdzić na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, czy ich roszczenie zostało uznane za zasadne, jednak co z tego, jeśli po prawie roku od czasu ogłoszenia upadłości touroperatora, nie wiadomo kiedy i w jakiej kwocie będą wypłacone rekompensaty.Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku Orbis Travel.
Zdaniem Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie, dopiero na początku przyszłego roku, po upływie obowiązywania gwarancji ubezpieczeniowej, będzie znana ostateczna liczba poszkodowanych, którym należy się odszkodowanie. Dopiero wtedy będzie można rozpocząć wypłaty.
W najlepszej sytuacji są klienci Orbisu, gdyż gwarancja ubezpieczeniowa tego biura była na tyle wysoka, że klienci mogą liczyć nawet na 100-procentowy zwrot poniesionych kosztów. W gorszej sytuacji są poszkodowani przez Selectours, ze względu na niższą gwarancję ubezpieczeniową, jaką miał touroperator.
Fr, fot. photoxpress.com / 2011-07-12
Komentarze: