Lista wyróżnionych relacji

Gruzja - Kutaisi-Batumi

Na odcinku z Tbilisi do Batumi (skąd mieliśmy samolot do PL) pominęliśmy nijakie Gori - rodzinne miasto Stalina, żeby mieć więcej czasu na ciekawsze miejsca. Zdecydowanie najciekawszym był klasztor Gelati (położony w górach, na uboczu, w pobliżu miasta Kutaisi) - unikat wśród kościołów gruzińskich (lista UNESCO) - z mozajką w ...

Polska - U PANA BOGA NA PODLASIU....

Podlasie magiczna kraina, pełna słońca, malowniczych pól, wiejskich krajobrazów, pięknych drewnianych domów, cerkwi, prostej i pysznej kresowej kuchni, niezwykłej przyrody pełnej bagien, mokradeł i prastarych lasów i skromnych, miłych i czasami niezwykle ciekawych ludzi, którzy tworzą ducha tej krainy...., to powoli ginąca ostoja ...

Polska - Warszawa

Wycieczka do Warszawy była zupełnie nieplanowana. Zaczęłam staż w lokalnym biurze podróży, które organizowało trzydniową wyprawę do stolicy dla uczniów szóstych klas. Szef poprosił bym była w tym czasie pilotem tej wycieczki. Długo się zastanawiałam, ale stwierdziłam że to jest szansa, którą trzeba wykorzystać. Pojechałam, ...

Grecja - Chalkidiki

Na wstępie napiszę, że nie będę zbyt obiektywna, bo Chalkidiki to mój drugi dom :) Od ponad 10-ciu lat z racji, tego że mieszkam w Salonikach spędzam tam większość letnich, wolnych dni, a z przyczyn „wyższych” także cały tegoroczny urlop ;).Półwysep Chalkidiki jest jednym z najbardziej popularnych turystycznie miejsc w ...

Gruzja - Tbilisi

Na koniec naszej jesiennej podróży ’2014 nadeszła pora na Gruzję. Zaczynamy od stolicy. Przyjechaliśmy (z Armenii) późnym popołudniem i tego dnia już nie było zorganizowanego programu, więc każdy mógł zająć się tym, na co miał ochotę. A że nasz hotel zlokalizowany był blisko centrum indywidualne wyjście na spacer było ...

Polska - PŁOCK - perełka szlaku gotyku ceglanego

Nasza rodzinna wycieczka do Płocka - to był taki krótki jesienny wypad w pewną bardzo ciepłą i słoneczną, wrześniową sobotę; wypad krótki, bo dosłownie kilku godzinny, ale piękna, słoneczna aura i dość bliska odległość od domu (coś niewiele ponad 80 km) sprawiły, że postanowiliśmy się tam wybrać; tym bardziej, że nigdy ...

Armenia - cz. północna

Po penetracji malowniczego południa Armenii i zwiedzaniu Erywania nadeszła kolej na północną część kraju. Ten etap podróży odsłonił przed nami kolejne uroki Armenii, łączące harmonijnie zabytki z malowniczymi krajobrazami. Najciekawsze miejsca zwiedzane na trasie z Erywania do granicy z Gruzją to: Geghard, Garni i Sevanavank. ...

Hiszpania -

To była jedna z naszych najdłuższych podróży wakacyjnych, z dawnych lat.Przejechaliśmy wtedy w ciągu 35 dni 8330 km. Zasadniczym celem naszej wyprawy była Hiszpania i Portugalia (po raz pierwszy!) z radością, że właśnie zostały zniesione wizy w tamtym kierunku dla Polaków. Przed nami Hiszpania, OLE! Dla niewtajemniczonych małe ...

Polska - " Cuda natury i uroki JURY"

Naszą wycieczkę po Jurze odkładaliśmy z roku na rok; ostatnio byłam tu tak dawno,(chyba na początku liceum), że już wszystko mi się zatarło w pamięci, więc bardzo chciałam wrócić w to malownicze miejsce; ale ciągle coś nie pasowało; sam weekend - to stanowczo za krótko! cały urlop to znów nieco za długo; na mały wypad z ...

Sri Lanka - Moje miejsce na ziemi

Sri Lanka gdzieś tam od pewnego czasu kłębiła mi się w głowie, aż tu nagle na początku roku pojawiły się bilety za 1400 zł, no i koleżanka a organizatorka poprzedniej wyprawy do Tajlandii napisała do mnie i mojego kompana podróży a raczej kompanki czy chcemy jechać. Oczywiście nasze pierwsze pytanie brzmiało jaki plan i cena? ...