Podróże, wakacje
Nawigacja: Strona główna » Relacje » Wynik wyszukiwania
Tunezja
Tunezja   (Lipiec 2014)

Każda podróż niesie ze sobą nowe emocje, dostarcza nieznanych doznań i niezapomnianych wrażeń, każda pozostawia wspomnienia, które pozwalają przetrwać do następnej wyprawy.Moja podróż do Tunezji była powitaniem z Afryką, ogarnęło mnie to arabskie szaleństwo, wchłonęła feria barw i kultura. Kiedy teraz siedzę w fotelu i zamykam oczy to przenoszę się w tamte miejsca i ogarnia mnie jakaś nieznana ...
Tunezja, Djerba
Tunezja, Djerba   (Lipiec 2012)

W lipcu 2012 roku wraz z siostrą postanowiłam wreszcie „odsapnąć” czyli wybrać wypoczynek na plaży, a nie jak zwykle zwiedzanie. Wybrałam Djerbę - wyspę, gdyż Tunezję już zwiedzałam wcześniej ( przynajmniej te miejsca, które są warte uwagi). Djerba nie jest dużą wyspą, można ją tak naprawdę zwiedzać na własną rękę. Warto zobaczyć Houmt Souk - stolicę wyspy. Wybrałyśmy się również na ...
Tunezja - Mahdia
Tunezja - Mahdia   (Maj 2012)

Do Tunezji wybrałam się na tydzień z biurem podróży Oasis Tour. Nasz hotel położony był na przedmieściach Mahdii (ok. 4 km od centrum) w strefie turystycznej. Bez problemu można było dojechać do Mediny kursującymi przez cały czas taksówkami.Mahdia powoli staje się typowym kurortem turystycznym. Medina pełna jest straganów, arabskich naciągaczy i turystów, którzy ani przez sekundę nie mogą ...
Tunezja - Wyspa Dzerba - Meninx
Tunezja - Wyspa Dzerba - Meninx   (Wrzesień 2011)

Na Dżerbę poleciałam z mamą bardzo niespodziewanie. W tym roku wybierałyśmy się do Agadiru. Ale jak sami widzicie los potrafi płatać figle, i zamiast Agadiru była Dżerba.Wystarczył jeden telefon i trzy dni później siedziałyśmy w samolocie linii lotniczych Air Mediteranée lecąc na wyspę. Samolot był dosyć komfortowy, wiec można było zdrzemnąć się troszku. Po trzech godzinach lotu lądujemy na ...
Tunezja - Douz
Tunezja - Douz   (Wrzesień 2011)

Po wyjechaniu z Matmaty i ostatnim rzuceniu okiem na te przepiękne i tajemnicze góry skierowaliśmy się na północ. Długo nie jechaliśmy, bo nagle kierowca zatrzymał samochód przy malej kawiarence mówiąc „wysiadka i postój na małą czarną”. Buzie nam się uśmiechnęły, bo pragnienie zaczynało doskwierać w tym gorącu...Kawiarenka okazała się sympatycznym budynkiem z tarasem, z którego ...
Tunezja - Matmata
Tunezja - Matmata   (Wrzesień 2011)

Matmata jest małą miejscowością w Tunezji znajdująca się w rejonie Gór Dzebel. Jest to jeden z najpiękniejszych zakątków kraju ze swoimi księżycowymi krajobrazami i wioską wydrążoną w skalach. Kiedy kilka lat temu byłam w Tunezji ten zakątek kraju najlepiej zapamiętałam i najbardziej mi się podobał. Będąc w tym roku na Dżerbie postanowiłam pokazać Mamie ten piękny region Tunezji.Na tą całodzienną ...
Tunezja - Wyspa Dżerba - Houmt Souq
Tunezja - Wyspa Dżerba - Houmt Souq   (Wrzesień 2011)

Houmt Souq jest stolicą Dżerby leżącą po jej południowej części. Jest to największe miasto Dżerby liczące ponad osiemdziesiąt tysięcy mieszkańców. Jest to jedyne miasto na wyspie, które położone jest w niewielkiej odległości od morza.Do stolicy wybrałyśmy się w piątek rano na targ, na który przybywali mieszkańcy z całej wyspy. Naszym środkiem lokomocji była taksówka wzięta na ulicy niedaleko ...
Tunezja - Wyspa Dzerba - Guellala
Tunezja - Wyspa Dzerba - Guellala   (Wrzesień 2011)

Po dwóch dniach wylegiwania się na słońcu i odpoczynku postanowiłyśmy na nowo wyruszyć i coś zwiedzić. Poznani goście w naszym resorcie polecili nam miasteczko Guellala. Guellala to małe ośmiotysięczne miasteczko położone w południowej części wyspy. Male miasteczko ale znane w całej Tunezji i w basenie Morza Śródziemnego ze swoich wyrobów garncarskich.Na wycieczkę wybrałyśmy się rano, żeby ...
Tunezja - Sousse
Tunezja - Sousse   (Czerwiec 2011)

Sousse - miasto o typowej, pełnej temperamentu, orientalnej atmosferze. Bywa określane mianem „perły Sahelu”. Stara część miasta, Medina otoczona murami miejskimi z IX wieku. W ich obrębie: Ribat, uważany za najstarszą budowlę islamu w Afryce północnej, wieża sygnalizacyjna Kasbah i targ regionalny suk bogato oferujący przedmioty tunezyjskiego rzemiosła artystycznego. Sousse (Susa) ...
Tunezja - Nabeul
Tunezja - Nabeul   (Lipiec 2010)

W lipcu wybraliśmy się 9 osobową grupą na tygodniowe wczasy do Tunezji na typowy wypoczynek do Nabeul - nadmorskiego miasta położonego w północno-wschodniej części Tunezji, nad zatoką Hammamet, w odległości 67 km od stolicy kraju - Tunisu oraz 10 km od miejscowości Hammamet.Po 3 godzinnym locie wylądowaliśmy na lotnisku w Monastirze chwilę później kierując się do odprawy celno-paszportowej, która ...