Austria - Wiedeń - relacja z wakacji

Zdjecie - Austria - Wiedeń

Jest to mój pierwszy opis, więc jeżeli w opisie popełniłem jakiekolwiek błędy to z góry przepraszam :).

Wiedeń piękny ciekawy bardzo dobrze zachowany. Miasto bogate w zabytki, które widać na każdym kroku. Na wycieczkę do Wiednia wybrałem się w majowy weekend martwiłem się o pogodę, bo przecież gdyby padało to zbyt wiele bym nie zobaczył a na każdym portalu meteorologicznym zapowiadali inne warunki atmosferyczne, ale na szczęście pogoda dopisała.

I tak po przekroczeniu granicy czesko-austriackiej pierwszym krajobrazem były pola rzepakowe, na których ciągły się w nieskończoność wiatraki, dzięki którym Austriacy uzyskują energie elektryczną. Później ukazywały się wsie miasteczka aż w końcu mój cel podroży Wiedeń.

Po wyjściu z autokaru ukazał się wielki budynek siedziby ONZ, koło którego przeszliśmy do stacji metra i tak zaczęła się przygoda. Na każdym przystanku leżały darmowe mapki dla turystów z pokazanymi dojazdami do poszczególnych zabytków oraz inne informacje.

Wiedeń można zwiedzić specjalnym autobusem, który kursuje cały czas po zabytkach kupuje się jeden bilet i można wsiadać i wysiadać przy dowolnym obiekcie i spędzić przy nim tyle czasu ile potrzebujemy. Można tez kupić bilet miejski i podróżować wszystkimi środkami komunikacji miejskiej bez żadnych limitów, my przemieszczaliśmy się głownie metrem. I tak wysiedliśmy na pierwszy przystanku był to plac, na którym stała katedra św. Szczepana naprawdę piękna i wielka robiąca ogromne wrażenie jak każdy inny zabytek w tym mieście.

Przemieszczając się pieszo jak i metrem tramwajem zwiedziliśmy miedzy innymi Hofburg, przed którym stało bardzo dużo bryczek konnych, które pięknie komponowały się z klimatem wiedeńskim. Parlament, przed którym odbywały się obchody 1 majowe, zobaczyliśmy tez ratusz, przed którym była dosłownie masa ludzi, którzy przybyli zobaczyć obchody majowe. A tak ze park przed parlamentem gdzie była mała opera, w której wieczorami Austriacy przychodzą na koncerty orkiestr.

Przeszliśmy ulicami starego miasta m.in. deptakiem Graben. Na starym mieście zobaczyliśmy zegar Ankeruhr, na którym było 12 postaci związanych z historia Wiednia, gdy wybiła godz. 12:00 wszystkie postacie pokazywały się przy muzyce.

Udaliśmy się tak ze do pałacu Schönbrunn, którego nie udało się nam niestety zwiedzić z braku czasu, jedynie przespacerowaliśmy się częścią ogrodów tego kompleksu, które liczą blisko 70 hektarów. W ogrodzie roztaczał się piękny widok na wzgórze z Glorieta Schönbrunn. Następnie zobaczyliśmy tez Operę Wiedeńską, przed którą jest ustawiony wielki telebim, na którym każdy może oglądać na żywo i za darmo aktualne spektakle, ponieważ Austriacy kładą wielki nacisk na kulturę.Udaliśmy się też na wzgórze z Polskim kościołem, w którym kiedyś modlił się Jan Paweł II. Blisko tego kościoła będą budować pomnik Jana III Sobieskiego. I tak z tego wzgórza zobaczyliśmy piękną panoramę Wiednia, która była naszym ostatnim punktem wycieczki.

Szukasz wycieczki? Zobacz nasze propozycje wakacji w Austrii:

Wszystko :).

• Wypożyczenie roweru: potrzebna karta Citybike Tourist Card i wtedy każda pierwsza godzina jazdy jest za darmo każda następna to koszt 1 Euro, 3 godzina 2 Euto, itd.
  • Bilety komunikacji miejskiej: 5 euro jest to bilet całodniowy bez limitów.
  • Bilet na specjalny autobus kursujący po zabytkach ok. 14 euro bilet ważny 1 dzień
  • Obiad około: 15-20 Euro
  • Lody gałkowe: 1-2 Euro
  • woda: 1-2 Euro są to ceny w sklepach - blisko zabytków