Polska zajęła piąte miejsce w rankingu Country Brand Index (CBI) w kategorii „Warty swojej ceny” - poinformowało we wtorkowym komunikacie Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Kategoria „Warty swojej ceny” wskazuje państwa, których oferta i możliwości są najatrakcyjniejsze dla turystów w stosunku do poniesionych kosztów.
Jak podał resort, w tym roku wyprzedziliśmy w rankingu Stany Zjednoczone, Malezję, Turcję, RPA i Węgry. Lepszymi okazały się: Tajlandia, Indie, Meksyk i Czechy. W rankingu CBI debiutowaliśmy w ubiegłym roku, zajmując ósme miejsce w kategorii „Wschodząca gwiazda”.
„Nasz kraj został dostrzeżony w tym ważnym i opiniotwórczym rankingu. Polska, jako kraj o dużych walorach turystycznych i wysokiej jakości usług, proponujący jednocześnie konkurencyjną cenowo ofertę, może stanowić interesującą propozycję dla turystów” - czytamy w komunikacie.
Ranking CBI ukazuje się co roku w grudniu. Powstaje na bazie sondażu. W tym roku wzięło w nim udział 2,7 tys. respondentów z 9 krajów - USA, Wielkiej Brytanii, Chin, Australii, Japonii, Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec oraz Rosji. Ranking klasyfikuje najwyżej cenione kraje w 30 kategoriach m.in. przyjazne rodzinie, najbezpieczniejsze, przyjazne biznesmenom oraz bogata historia.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję PR Weber Shandwick oraz przez firmę konsultingową FutureBrand.
Brak komentarzy. |