PKP Intercity rekompensuje opóźnienia pociągów
Od 24 listopada każdy pasażer pociągów Intercity, którego skład spóźnił się co najmniej o godzinę, będzie otrzymywał zniżkę na zakup kolejnego biletu.
Rekompensatą za opóźnienie będzie specjalny voucher uprawniający do zniżek na kolejne przejazdy. I tak jeśli pociąg spóźni się od 60 do 119 minut, spółka przyzna pasażerowi 25% zniżki, za dłuższe opóźnienia 50% zniżki.
Pasażerowie opóźnionych pociągów mają 30 dni na złożenie reklamacji, można tego dokonać poprzez internet, u konduktora lub w kasach biletowych. Następnie spółka ma kolejne 30 dni na ustosunkowanie się do reklamacji i odpowiedź.
Każda reklamacja musi zawierać dane pociągu, który miał opóźnienie, czas zdarzenia, koniecznie oryginalny bilet wraz z miejscówką oraz adres korespondencyjny pasażera, na który zostanie wysłana odpowiedź, a w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji - voucher.
PKP Intercity poinformowało że pozytywnie będą rozpatrywane reklamacje na opóźnienia spowodowane problemami technicznymi, takimi jak awarie składu czy sieci trakcyjnej, ale nie spowodowana tzw. siłami wyższymi, którym nie można było zapobiec, jak np. podmycie torów.
W 2009 roku pociągi spółki osiągnęły poziom punktualności na poziomie 80%, co nie jest złym wynikiem biorąc pod uwagę niekorzystną aurę.
Fr / 2009-11-26
Komentarze: