Pasażerowie narzekają na jedzenie w samolotach
Klienci linii lotniczych w większości nie są zadowoleni z posiłkach serwowanych na pokłądach samolotów. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez serwis Zoover, takie zdanie ma aż 65% respondentów, tylko 6% z ankietowanych uznało, że posiłki w samolotach są „smaczne”.
Zoover zwrócił się do swoich Użytkowników z pytaniem o jakość jedzenia w samolotach, dzięki czemu w sondzie wzięło udział prawie 2000 podróżników. Oto jak wyglądają wyniki głosowania: 39,5% uważa jedzenie za „niezbyt dobre”, 25% określa smak jako „okropny”, a 30% jako „umiarkowany”.
Tanie linie lotnicze kontra regularni przewoźnicy
Według Użytkowników Zoover jakość jedzenia jest różna w poszczególnych liniach lotniczych. I nie będzie wielkim zaskoczeniem, że w tanich liniach lotniczych, jakość jak i cena dostępnych posiłków, pozostawia wiele do życzenia. Wielu turystów uważa, że ceny w stosunku do jakości jedzenia są horrendalnie wysokie. Posiłki podczas droższych lotów, zostały określone jako smaczniejsze.
Nowe inicjatywy
Aby wyjść na przeciw wymaganiom klientów, linie lotnicze sukcesywnie wprowadzają zmiany i dążą do poprawy jakości serwowanych potraw. Można odnotować kilka przykładów: pasażerowie turecko-holenderskich linii Corendon, mają możliwość zakupu uwielbianych w Holandii krokietów, które są fryturowane na pokładzie.
Również znani kucharze próbują polepszyć samolotowe menu. British Airways zaprosiły do współpracy Heston Blumenthal, a Gordon Ramsay stworzył menu dla Singapore Airlines.
Gusty Niemców i Polaków
Niemcy wypowiadają się najbardziej krytycznie na temat smaku potraw, natomiast Polacy są najbardziej zadowoleni z jakości jedzenia. Nasuwa się pytanie, czy nasi rodacy jedzą tylko w najlepszych liniach lotniczych, czy po prostu brakuje nam dobrego smaku...
Aż 74% Niemców bardzo źle ocenia jakość jedzenia, 20% określa smak jako umiarkowany, a tylko 6% jako smaczny. 11% polskich turystów uważa, że jedzenie jest smaczne, a 56% wypowiada się negatywnie na temat jakości potraw.
Warunki na pokładzie odpowiedzialne za smak jedzenia?
Czy za smak potraw odpowiada jakość dostarczanych produktów czy też ograniczone możliwości „pokładowej kuchni”? Wygląda na to, że to specyficzne warunki w samolocie, w głównej mierze mają wpływ na jakość serwowanych potraw. Po pierwsze ograniczona przestrzeń, po drugie pod wpływem ciśnienia, smak produktów się zmienia. Zarówno smak słodki jak i słony jest odbierany jako mniej intensywny, a kwaśny i gorzki zostaje zaburzony.
Pod wpływem warunków, panujących na pokładzie zmienia się również intensywność zapachów, a według ankiety aż 80% ludzi uważa, że na smak jedzenia ma wpływ jego zapach.
Fr / 2014-04-16
Komentarze:
adaf 2014-04-16 | Ze wzgledu na character pracy bardzo czesto korzystam z uslug roznych linii lotniczych.Do niedawna uwazalem I reklamowalem jedzenie serwowane na pokladzie samolotow LOT. Niestety, po ostatnich zmianach I wprowadzeniu oplat jakosc jedzenia znacznie sie pogorszyla. Wg mojej oceny LOT jest pod tym wzgledem na jednym z ostatnich miejsc (tuz przed liniami amerykanskimi). |